Føde ved fullmåne?

Jeg snakket med foreleseren min i Forhandling og Influencing angående deleksamen og forelesninger i april. Det første han sa var “sjekk månefasene”. Først skjønte jeg ikke hva han mente. Månefasene? Det viste seg at han mente jeg skulle se på månefasene for å se mer nøyaktig når jeg kommer til å føde. Grunnen til denne litt uvanlige oppfordringen kommer av at en av hans små ble født i Harstad, og der hadde fødeavdelingen lagt opp vaktlisten etter månefasene. Dette fordi det var så mange flere fødsler og vannavganger ved fullmåne. Det sies å være en myte, men om en fødeavdelings vaktlister legges opp etter dette, så må det da være noe i det? Foreleseren sa også at han først trodde de tullet, før de viste han en graf der de hadde merket av antall fødsler, og det var en markant økning.

Det er ikke vanskelig å forstå at han er foreleser i Influencing, for jeg er nå overbevist om at jeg skal føde den 14.april, som er den nærmeste fullmånen rundt termindato (19. april).

Så da får vi bare vente og se! 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg