“Innredet” vognen

Kom på at jeg har kjøpt lammeskinn til vognen som bare ligger i skapet, så tenkte jeg kunne legge det i vognen. Jeg ser jo nå at det kan bli litt liten plass ettersom det er langhåret lammeskinn. Vet ikke om dette også kan være plagsomt for babyen med lange lammehår? Slik ble det ihvertfall:

Her skal lille babyen min ligge og kose seg. Gleder meg så!

Jeg må få noe spennende som henger og dingler der også. Kanskje en bamse eller noe der det står "rør meg ikke", slik at ikke alle fremmede absolutt skal "inn" i vognen. Hvordan innreder man egentlig vognen fra sommer til vinter? Den kan jo ikke ligge på lammeskinn og under dyne midtsommers? Har man lammeskinn i hele året? Må den ha noe annet underlag om sommeren? Er det virkelig nødvendig med vognpose? Hvorfor kommer det ikke en slik bruksanvisning for altmuligrart som har med babyer å gjøre? Stakkars mamma blir jo nedringt flere ganger i uka allerede med spørsmål. Jeg kommer sikkert til å ringe henne konstant når babyen kommer.

9 kommentarer
    1. lammeskinn kan du bruk året rundt,har samma egenskapen som ull,det hold det varmt om vintern og på sommern så transportere d bort varme og fukt..æ har kjøpt voksi pose,for d bli for kaldt og bare ha dyne og teppa når d e skikkelig is kaldt ut

    2. Som Heidi uuuuu skriver, lammeskinn kan du bruke året rundt! Men jeg hadde kanskje brukt et korthåret? Nøstebarn sine er bra, men dyre, men er veldig fornøyd med mitt derfra.
      Vognpose er et must synes jeg, da blir de veldig lune, gode og varme. Selv har jeg EasyGrow of Norway og er kjempefornøyd! Den kan snuppa mi bruke lenge iom at den har forlengerledd også er den supervarm! Hun kan faktisk ligge med bare ulltøy på ute i 4-5 minus og er skikkelig varm!
      Og det med sommeren, tipper du er så inne i mammarollen til da og at du kjenner babyen din så godt at du vet akkurat hva som blir passe for den. Men selv bruker jeg lammeskinn å ligge på og kasnkje et helseteppe hvis det er veldig varmt, eller ingenting!

    3. heidi uuuuu:

      Aha. Det visste jeg ikke. Har termin i midten av april, så får se det an om jeg trenger vognpose med en gang. Håper på en varm vår! Er det vanlig å ha det når ungen blir eldre?

    4. vanlig og vanlig…tru dem flestan kjøpe det etterhvert værtfall,for det e veldig praktisk om vintern og da slipp man og bekymre sæ for om ungen frys og sånn:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg