Henger jeg etter?

Nå er jeg høygravid og fødselen nærmer seg med stormskritt. Enda har vi ikke babyseng, bilstol og stelleprodukter. Ikke har jeg vasket babytøyet og jeg har faktisk ikke noe sengetøy å vaske enda. Klærne er ikke vasket, fordi vi ikke har noe kommode å ha de rene klærne i. Akkurat nå ligger de i en liten kiste i stua. Ikke har vi noe vippestol eller lekegrind. Ikke har vi noe helseteppe til vognen, eller vognpose, eller myggnetting. Det vi har nå, 39 dager før termin, er klær, stellematte og barnevogn.

Henger jeg etter? Når er det vanlig å ha alt på plass?

Noen ting jeg mangler:

And the list goes on.

Jeg føler bare at det blir så masete å spørre og mase på mamma og André som har sagt de skal betale for det, men jeg begynner å bli litt urolig for at vi ligger ganske langt bak.

Edit: André satt over penger til bilsete når jeg var på jobb, så da er ihvertfall det i boks.

10 kommentarer
    1. Tjaa.. Du har jo fortsatt mange dager på å kjøpe inn det mest nødvendige. Jordmor og helsesøster sa også at det finnes dager etter fødselen til å handle inn litt småting også. Jeg har handlet inn alt utenom brystpumpe, ammebh og diverse stelleprodukter. Men det er bare fordi jeg har vært sykmeldt nå, da kjeder jeg meg.. så da må jeg ut å shoppe litt!:)

    2. æ hadd komme t og vært stressa om æ hadd mangla alt det der,for om nånn uka kan det jo egentlig skje når som helst..men så tar d ikke lang tid og få tak i det der da:)ikea har kjempe fin hvit sprinkel seng t 799,den kan man bruk t ungen e 3 år tru æ d va:)

    3. Vi har også masse som mangler enda hehe. Men bilstol hadde vel vært greit å hatt? 😛 Hehe. Kan jo ikke ha ungen på fanget heller 😛 Seng og diverse haster ikke, hvis du har kurv f eks 🙂 Vi har verken vippestol eller stellebord på plass enda. Og jeg begynner å stresse litt hehe. Men man kan jo ønske seg en del etter at babyen er født da. F eks pose til barnevognen, vippestol, diverse leker osv. Svigerforeldre kan gå sammen og spleise på noe dyrt istedenfor å kjøpe tusenvis av små bodyer, smokker og kosedyr liksom 🙂

    4. Kjenner jeg meg rett hadde jeg vært stressa :p Jeg hadde det meste klart veldig tidlig. Det fordi jeg visste med meg selv at jeg ikke orket å gå i butikker nå som jeg er så langt på vei, og det viste seg at jeg hadde rett. Nå kan jeg ikke fordra butikker 🙂 I tillegg har jeg noen ivrig foreldre som kjøpte det meste til oss. Du rekker det helt sikkert 🙂 Men er jo ikke lenge igjen heller =)

    5. 🙂 Ikke vet jeg når det er normalt å ha alt på plass, det varierer nok voldsomt. ¨
      Min tante og onkel handlet etter den lille var født, så alt går an.
      Hvis jeg skulle valgt en ting å ha i orden, må det være bilstol, så dere kommer trygt hjem i fra sykehuset. Ellers kan den lille sove sammen dere. Også litt klær hadde jo vært kjekt å ha klar. Men ellers er det jo ingen krise. Mat er i puppen. Istedenfor teppe når den er kald, kan den fint bli pakket inn i dyna deres, lukter jo godt av det for den lille. Ellers fungerer jo kroppsvarme bra 🙂

    6. Jeg raida butikkene en mnd før termin, så sånn sett er du ikke sent ute. Du trenger KUN det viktigste, vippestol skal uansett ikke brukes før han er ca 4 uker. Vi endte faktisk opp med å kjøpe en tummy tub etter han var født, for han hadde mye vondt i magen og det lindrer luftsmerter. Nå bruker vi badebalje igjen da, han er en sikkelig plugg på snart 8 mnd og har ikke god plass oppi bøtta lenger. Jeg tror jeg hadde satt av en dag til å handle det viktigste! det du har mest bruk for er kluter, gulpekluter, mulig noen gulpesmekker, skift o.l. Jeg brukte forresten mye bomull (store pads) og olje+vann til stumpen.

    7. Det anbefales vel å ha ting i hus før uke 38, men er nok ikke farlig om det er ett par ting som mangler til ungen kommer, så lenge den har sted å sove, klær og bleier og selvfølgelig morsmelk om du ikke har nok selv:)
      Jeg kommer nok til å være litt ute i siste liten med ting og, men heldigvis så har jeg mesteparten av utstyret som er arvet:) Ta deg en tur på IKEA om du kan, der får du kommode, badebalje, stellematte eller stellebord og seng^^, Og på Princess har de veldig billige kluter til vasking og et godt helseteppe, om du har Spar Kjøp i nærheten så finner du gasskluter som er supre til gulpekluter:)
      Uansett, så har du sikkert noen uker igjen på å ordne tingene:)

    8. Er nok mange som har det likens som deg! 🙂 Vil anbefale vippestol fra fisher price.. De har veldig mange fine! Vi har en og den brukte snuppa leeeenge.. Den har vibrering i rumpa, så den ble fort populær! Fisher price har mange forskjellige typer.. Absolutt verdt å ta en titt på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg