Baggy mammabukse – en sjeldenhet?

Hvordan har det seg at samtlige mammabutikker, mammaavdelinger og nettbutikker for gravide ikke har bukser som ikke er superslimfit? Jeg vil helst gå rundt i joggebukse 24 timer i døgnet, fordi jeg føler rumpa mi er alt for stor til å presse inn i noen åletrange jeans for øyeblikket.

Selv om butikkene bugner av baggy, boyfriend fit og behagelige bukser til jenter som ikke er gravide, så har jeg hittil (på over et halvt år) funnet to til gravide. TO!!! Og den andre fikk jeg først i går.

Siden jeg er velsignet med en jobb som gir meg 50% på alle klær på Only og Vero Moda, kunne jeg lenge klare meg med å kjøpe baggy jeans i litt større størrelser enn vanlig og tvinge igjen knappen. Det er imidlertid begrenset hvor lenge dette går an, så jeg måtte etterhvert gå over til jeanstights fra Pieces.

Nå er det en måned igjen av svangerskapet og jeg er dritt lei jeanstighs. Den ene baggy mammabuksen jeg har hatt de siste månedene begynner å bli ganske slitt og det var bare flaks at buksen jeg bestilte fra La Redoute kom i går, ettersom jeg klarte å søle på gravidbuksen min tidligere samme dag.

Så på tross av at jeg har store innevendinger mot både Ellos og La Redoute…

Liten avsporing: Jeg fikk forresten en mail i dag med svar fra La Redoute om hvorfor det tar så sinnsykt lang tid å sende meg noe de faktisk har på lager. Det var enten en meget kvass tone i mailen jeg fikk som svar, eller overdrevent mye tegnsettingsfeil (les: overdreven bruk av utropstegn, som ikke har noe i en businessmail å gjøre). Mailen forklarte at noen av varene var på eksterne lager.

– Så det er derfor jeg fikk beskjed om at ballerinaskoene jeg bestilte ikke kommer før om 5-10 UKER? Ja, men da er jo alt i orden. Her må jeg sitere foreleseren min i faget Kundeorientering, Tore F Waters: "Få huet ut av ræva!".

Uansett, tilbake til saken. På tross av mine uheldige møter med Ellos og La Redoute så anbefaler jeg faktisk mammabuksen i boyfriend fit fra La Redoute. MERK: Denne anbefalingen går kun til de som ikke er så fryktelig langt på vei, fordi dere risikerer å få vite at ny leveringstid er 5-10 uker når dere har sittet og ventet i to uker allerede. Man er jo ikke gravid i all evighet heller.

http://www.laredoute.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=39633&productId=266155&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=


Slik ser den ut på meg så godt det er mulig å illustrere med et mobilkamera.

1 kommentar
    1. Hei,
      Den Kule Mage har baggy gravide bukser. Ta en titt dersom du er i Oslo og hvis du ikke er det. Send en mail og forhør deg. Vi sender klær til hele landet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg