En måned igjen til termin og hyggelig overrasket av NAV

Jippi! Da var det på dagen én måned igjen til termin. Likevel har jeg på følelsen av at han ikke holder seg der til 19. april. Mamma tror han kommer mellom 12. april og 19. april, og jeg snakket akkurat med søsteren min som sa at hun og pappa er standby allerede i påsken.

Skal likevel prøve å innstille meg på at han kommer etter termin, selvom det er vanskelig.

NAV

Saksbehandleren fra NAV (en ny vel og merke) ringte i dag og sa at de 15 dagene før termin er arbeidsdager, så det er minimum tre uker, ikke to. Med en gang hun sa det så jeg for meg et mareritt med reising til forskjellige jobber og enda flere papirer. Jeg fortalte henne at jeg er sykemeldt til permisjonen begynner og at det fikk bare være om jeg mistet en uke. Men hun trengte ikke enda et sett med papirer, og at hun skulle ordne det. Jeg ble så lettet! Snille damen.:)

Så nå ordner alt seg, og perioden begynner når den skal. Uten at jeg trenger å stresse mer med det.

7 kommentarer
    1. Eg syns hvertfall at kneppebodyn var kjempe kjekk! Litt skummelt å dra noe over det søte lille hodet i starten.. Man er jo så redd for å ødelegge “den” 😉 Aw, det er så kos med en liten nyfødt en.. Nyt tiden, den går så altfor fort! MEN, for all del – nyt tiden med magen nå og tiden der du er din egen sjef 🙂 En kan ikke gjøre som en vil med bebis i hus! 😉
      Ja, kanskje eg skal det.. 🙂 Er jo ulike ting som ein erfarer ikkje er så praktisk allikavel, eindel innafor klær og utstyr. Det var lurt, da har eg noko å blogge om 😉 Takk for det! Det trenger jo ikkje bare være for venner og familie, er jo faktisk mange andre som leser det eg skriver 😉 Legg meg gjerne til hvis du vil 🙂 Koselig å følge med på gravid/mammabloggere 🙂

    2. SV: Som regel så er det opptak i barnehage 2 ganger i året, på vår og vinter. Tror jeg? I Porsgrunn var fristen 1.mars hvertfall, og det er noe en må passe på selv..Skummelt :p
      Haha, ser jeg knoter veldig nå – litt nynorsk og litt bokmål, men håper du skjønner 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg