Jeg FIKSER IKKE første april!

Har ingen hørt om gutten som ropte ulv? Vel, sammendraget er her:

En gjetergutt sitter og passer på sauene. Han er enten full av faen eller skikkelig selskapssyk og roper "Ulv! Ulv!" fordi han vet at da kommer folk for å hjelpe. Det er jo såklart ingen ulv, og folk går sure tilbake. Etter han har gjort dette nok ganger uten at det er noe ulv, bestemmer folk seg for å ikke komme og hjelpe han neste gang han roper. Gjeteren lurer dem jo bare uansett. Plutselig kommer det en stor skummel ulv, og gutten roper etter hjelp. "Ulv, ulv!" – men ingen kommer. Så på grunn av at gutten lurte folk dør alle sauene/ dør gjetergutten/ dør både sauene og gjetergutten. Så derfor skal man ikke juge eller lure folk eller misbruke nødsignal.

Vel, i dag skrur jeg av mobilen og bryr meg ikke det spor om dere roper ulv. Er det noe viktig kan dere fortelle meg det i morgen. Verden står jo uansett stille nå som det er påske, så jeg får ikke gjort så mye mer med ting i dag enn jeg får i morgen.

Første gang Oliver juger eller lurer noen om noe alvorlig så får han høre historien om gutten som ropte ulv. Og mamma Julie skal fortelle den med en meget streng mine. For sånt skal jeg ikke ha noe av i mitt hus.



Dette kan skje med deg om du juger!
I USA kan til og med buksene dine ta fyr!

Det jeg heller ikke forstår er aviser som har aprilspøker. Hvordan skal vi kunne stole på avisene den 1. april om de bare lurer oss? VG-nett har i år en side med avsløringer av hvilke nyheter som er tull og fanteri:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=585938 

N.B. Selv om VG sier at de ikke har tradisjon med aprilspøker har de syndet før, og jeg stoler ikke på dem i år heller. 

Er jeg paranoid og kjedelig? Skal dere lure noen i dag?

P.s. Jeg har ikke blitt lurt i dag, så dette er ikke en reaksjon på en slem spøk eller noe. Jeg liker bare ikke ideen om å bruke en dag i året på å lure hverandre

4 kommentarer
    1. Må si meg helt enig i alle punkter.
      Jeg skulle gjerne skrudd av alt av kommunikasjonsverktøy selv og bare kost meg hjemme hele dagen, men da jeg har en søster som er bursdag i dag, og som SKAL feire på dagen, så kan jeg ikke 🙁

    2. Har det akkurat sånn jeg også. Liker ikke lureri. Det kunne vært litt morsomt i utgangspunktet, men folk drar det aaalt for langt.
      Stakar de som har bursdag i dag.
      Nå låser jeg døra, skrur av mobilen og skal ikke gjøre en shit hele dagen..

    3. fikk vite av en dame på jobb for noen mnd siden faktisk, at det er denne dagen flest folk har bursdag…. Uff… Livet har en sær form for humor 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg