To uker til termin, ingenting å gjøre og vondt i puppen

Da er det bare to uker igjen til termin. Helt sykt. Bare en uke til menstermin.

Men jeg trenger noe å gjøre. Dagene går så ulidelig sakte. Jeg er vant til å dra på skolen om morgenen, komme hjem fra jobb om kvelden, for så og sove til jeg skal på skolen igjen. Nå står jeg opp og har plutselig ingen mål og mening med dagen. Jeg pusler litt i leiligheten. Tar meg en liten tur ut. De dagene butikken er åpen kjøper jeg en pakke melk eller to. Så spiser jeg litt kjedelig mat før jeg gjør ingenting til Roar kommer hjem. Jeg holder på å gå på veggen!

Det jeg burde gjøre er å jobbe med deleksamen. Problemet er bare at jeg har skrevet fem sider og har skrivesperre. Alt blir liksom så umotivert. Teksten blir kjedelig og ikke veldig inspirerende.

Pluss at jeg har fått litt småstikking i brystene. Er livredd for å få brystbetennelse så på onsdag kjøper jeg meg ammeinnlegg i ull.

Hva i alle dager kan man gjøre når man har permisjon? Jeg hadde aldri klart å være arbeidsledig. Da ville jeg heller jobbet som frivillig. Kanskje det er det jeg skal gjøre til babyen kommer?


Her er jeg litt solbrent etter at kjedsomhet fikk meg og Christina til å dra på uspesifisert sydentur og vi endte opp på et luksus golf resort og spa. Det kan jeg ikke gjøre nå.

14 kommentarer
    1. Jeg hadde mye stikking i puppene da jeg var så nært termin selv.. Det er ikke noe farlig. Tror det bare er puppene som forbereder seg på melkeproduksjonen.

    2. Du kan begynne m scrapping:) Det er utrulig kjekt..Lage egne kort,lage eget album:) Eg har samla masse babyting, framkalt 500bilder, og skal scrappe album av Liam:) Har ikkje fått til å begynne enda..For ekkje helt frisk etter fødselen, i halebeinet, så klarer ikkje sitte så lenge..Men gleeeder meg til å begynne:) ! >Er utrulig kjekt og veldig gøy.. Så sett igang og scrapp:D

    3. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg totalt slappet av, og bare gjort masse “bare meg” ting. Ta sol, manikyr, pedikyr, les en god bok, se en tvserie/film, osv. Om to uker +- har du hendene fulle, og da har du ikke mye tid til deg selv, skal jeg love deg. De første ukene er som regel et kaos 😛 Jeg fikk ingen tre ukers permisjon før fødsel, fordi babyen kom før permisjonen startet. Så jeg hadde jo de planene over alt jeg skulle gjøre når jeg var alene hjemme på dagtid i tre uker. Men jeg rakk ingenting, hehe 😛

    4. Gå deg en tur i en time eller to – da går tida litt fortare. 🙂
      Ellers kan du finne deg en serie som du kan begynne å følge med på – last ned fra nettet så har du et fint tidsfordriv, sjølv om det er drittkjedelig å sitte i ro og stirre på dataen / tv’en over lang tid :p Og du kan lage noke til babyen? Dagane mine heime aleine fram til Thomas kjem heim fra skulen har iallefall gått greit fort når eg har holdt på med scrapping. 🙂

    5. Mette:

      Iselin:

      Misunner kreativiteten deres, men jeg er ikke noe flink til sånt. Og har liksom ingen bilder jeg kan bruke føler jeg. Det hadde sikkert blitt én side med magebilder og ultralydbilder, og så hadde jeg vært tom.:/

    6. Småstikking i brystene kan jo bety at melken er på vei? Men vil anbefale ammeinnlegg i ull – jeg har hatt brystbetennelse tre ganger, to ganger var jeg skikkelig dårlig og måtte ha antibiotika..
      Jeg har vært sykemeldt i et par uker nå, men har ikke rukket å kjede meg enda. Har hatt noe å gjøre hver dag, og synes tiden går fort før Richard og Elias kommer hjem fra jobb og barnehage. Men kjedsomheten kommer nok etterhvert..

    7. Hanne Elisabeth:

      Håper det er bare melken. Lekker om natten, så det kan være det. Har hørt så mange skrekkhistorier om brystbetennelse, og det høres ut som et mareritt.:/

      Du er heldig! Jeg kjeder meg alt for lett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg