Rier i hele natt?

Jeg er helt forvirret nå. I går kveld fikk jeg noe som jeg trodde var rier. Bare med langt mellomrom. De kjentes ut som når jeg hadde regelmessige sammentrekninger og måtte på sykehuset sist, bare at de ikke er regelmessige. Riene/sammentrekningene/mageknipen har holdt på i hele natt, men det er fortsatt ikke regelmessig.

Hva kan dette være for noe? Har jeg bare mageknip av og på? Er det dette som kalles modningsrier? Hvor lenge kan jeg isåfall ha dette før fødselen faktisk begynner?

Jeg prøvde å lese på diskusjonsforumer rundt om kring, men det er inget entydig svar, så jeg skjønner ingen ting.

Håper dere har noen forklaring på det, for siden det ikke er regelmessig tør jeg ikke ringe føden. Går det an at jeg bare har mageknip som kommer og går og at det ikke har noe med fødselen å gjøre i det hele tatt?


Nå skulle jeg gjerne hatt en CTG-scanner på soverommet.

De er forresten med så stort mellomrom at jeg klarer fint å sove mellom de, men de er som skikkelige mageknip og det er vanskelig å sove når de er her. Tror ikke det er kynnere, for de har aldri vært så vonde. Eller er kynnerene så vonde på slutten?

Æh, hjelp.

10 kommentarer
    1. Det kan være modnigsrier, og de kan man ha en stund!
      Jeg gikk med modningsrier natt til onsdag og torsdag, så natt til søndag! Jacob ble født tirsdag ettermiddag. Så det kan gå litt tid, men det varierer veldig! Vil anbefale deg å slappe masse av 🙂

    2. Mamma Christine & Jacob:

      Åh, håper det er det. Men håper jeg slipper å ha det så lenge. Får ikke konsentrert meg, så kan ikke dra på forelesning med sånne mageknip.:/

      Må bare nevne at gutten din ser ut som en skikkelig sjarmis av en james bond i headeren din <3 ordentlig tøffing.

    3. Sv: Tusen takk:D
      Nei, det er skikkelig dritt når de står på! Jeg var så sikker på at NÅ starter det, opptil flere ganger, men neida. Til slutt måtte jeg bare slutte å tenke på det, og hele helgen slappet vi bare av. Var ute på byen(!) og greier:P
      Men merket VELDIG godt når de startet! Våknet kl 0330 natt til tirsdag, og måtte på do. Da var slimproppen gått, og riene startet med en gang etter det.
      Har nettopp hatt ei forumvenninne inne på MN som har gått med rier med 5min mellomrom i 6 dager før gutten ble født i går:/ Dèt håper jeg du slipper altså! Unner jeg ingen. Masse masse lykke til:D

    4. Kan være noe på gang.. 🙂 Spennende!
      Jeg hadde maserier i 6 dager før Elias kom, med 15-20 min i mellom. Men jeg fikk IKKE sove i mellom (de kom jo så ofte). Var veldig slitsomt! Lå en natt på sykehuset og fikk noe å sove på. Spurte jordmor om hva jeg kunne gjøre hvis det blir slik denne gangen også. Hun anbefalte paracet, og evt. ringe føden for å komme dit og få noe å sove på (kom an på kapasitet). Ellers anbefalte hun en varm dusj..

    5. Jeg tror det er noe på gang! mitt første signal på at fødsel var i gang var mageknip, deretter kom riene og etter 6 timer var han ute 🙂 Hos meg gikk det veldig fort som du skjønner. Jeg hadde ringt Ullevål hvis jeg var deg. Jeg gjorde det flere ganger i graviditeten og de var bare hyggelige. De er nok veldig vandt til gravide, bekymra jenter for å si det sånn. Min jordmor sa man skulle ha lav terskel for å ringe, ikke stole på forum/internett. Det er MYE bedre det enn å gå rundt å lure.

    6. Sterke kynnere tror jeg du har. Det hadde jeg en liten uke før fødselen. Dro innom sykehuset en gang og ble sendt hjem. Litt flaut, men man kan jo ikke vite.
      Gled deg uansett. Det var spennende å føde.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg