Jeg har blitt hun dama som snakker til fremmede på butikken

Yess! Vi kjenner alle til dem. Damene som vandrer rundt alene på senteret og overhører samtaler, som med glede kommenterer og blir med i praten. Jeg har blitt en av dem. Nesten i hvert fall. Jeg sier høyt at den ordinære terminen min har vært om jeg møter bekjente og blir overlykkelig om andre folk finner det interessant og roser meg for å ikke sperre meg selv inne når terminen nærmer seg.

Jeg drar på forelesning kun for å prate med folk, og alle de stakkars vennene mine som jobber på CC-vest (alle to) må pent belage seg på lange besøk fra Julie med tomt snakk om alt mellom himmel og jord. Heldigvis har jeg en mage med en baby i som man alltids kan fortelle litt om og vennene kan kommentere høflig tilbake.

Her om dagen dro jeg på jobb og jobbet gratis bare for å kunne spørre folk om de trengte hjelp til å finne buksestørrelse, eller diskutere hvor deilige jeanstightsene fra Pieces er. Så fikk jeg is av sjefen og alt.

Har jeg ingen å være med går jeg lange turer og smiler bredt tilbake til alle som ser på magen min og smiler. Det er mange av dem her i nabolaget. Gamle damer som smiler og nikker, og barn som sier høyt til mammaen eller pappaen sin "se der! Hun damen har baby i magen, hun!".

Jeg tror man blir litt gal av de siste ukene.


Været er en fin ting man kan diskutere med fremmede. Her er den ene skyen som var på himmelen i går, sånn at man ikke kunne si at det var "skyfri himmel" uten å juge.

Nå skal jeg snart dra for å "henge" på Oslo City (neida, jeg skal ta en kaffe med en kompis. Kanskje kjøpe meg – og Oliver som vanlig – noe fint for pengene jeg fikk av pappa i går ♥).

3 kommentarer
    1. Hehe, det blir verre når du får ungen. Jeg prater med totalt ukjente hele tiden, fordi vi har noe tilfelles (barn) og bare har lyst til å slå av en prat. Blir litt for utadvendt når man er gravid og får barn ^^
      Men er koselig å få hyggelige blikk når man går rundt med mage eller trillevogn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg