Fullt på fødestuen, tilbake igjen i kveld

Jordmoren likte ikke helt å sende meg hjem siden jeg hadde så mye rier og vannet har gått, men det er fullt på fødestuen. Siden jeg ikke hadde så mye åpning, så ble vi enige om at jeg skulle prøve å dra hjem og komme tilbake innen klokken ni om riene ikke ble kjempevonde eller det skulle skje noe annet.

Det var en helt syk følelse når vannet gikk. Ikke nok med den fysiske følelsen av at vannet gikk, men den enorme lettelsen. Jeg lå og gråt i natt fordi jeg har en intens angst for å gå over termin. Jeg føler at jeg ikke har noen jordmor eller lege som bryr seg og når jeg leste at man skal til kontroll en til to ganger i uken etter termin, klarte jeg ikke å tenke på annet. Det hjelper ikke at sjansen for fosterdød øker signifikant etter uke 41 heller (jeg er jo 41 uker på vei i følge menstermin). Så når vannet gikk fikk jeg gledestårer i øynene.

Det er så deilig å vite at nå blir jeg mamma innen to dager, ettersom hvis jeg ikke får pressrier innen tirsdag morgen så setter de igang fødselen, siden vannet har gått.

Nå skal jeg ta meg en lang varm dusj og prøve og jobbe meg gjennom riene som kommer vondt og regelmessig. Håper jeg kan oppdatere dere med at jeg er mamma om ikke så alt for mange timene.


Man kan vel nesten ikke klage på å få sitte her og jobbe seg gjennom riene istedenfor på et sterilt sykehus. Lurer på om jeg skal ta ut sakkosekken og sette meg i den. 

18 kommentarer
    1. Så spennende! Jeg har fulgt bloggen din en stund nå, ettersom jeg har termin bare èn dag etter deg (på tirsdag), og syns det er så gøy å lese siden vi er like langt på vei. Men nå er jeg såååå missunelig på at du snart skal få bli mamma!! Her i gården er det ingen tegn på fødsel..er også kjemperedd for å gå over termin..har hørt mye skrekk..så satser på at det skjer noe her og snart. Uansett..følte bare jeg måtte kommentere for èn gangs skyld :p
      Masse Lykke til – gleder meg til å lese om mammarollen!!!

    2. Gratulerer med vannavgang! Nå er det uansett ikke lenge til prinsen din ser dagens lys!
      Prøv å pust med magen, det hjelper faktisk!
      Heier på deg!

    3. Så utrolig spennende!! Og mye deiligere å være hjemme så lenge man klarer. Da har man ting man kan sysselsette seg med sånn at man får noe annet å tenke på, og slapper av på en annen måte 🙂 Krysser fingrene for at du er mamma innen midnatt!!

    4. Hei Julie 🙂
      ååååh, så utrolig spennende.. så trine lise hadde skrevet at du ble sendt hjem igjen på facebook og da bare måtte jeg kjappe meg inn på bloggen din for å lese 🙂 og her har jo du selvfølgelig oppdatert, som jeg egentlig ikke hadde forventet 🙂 hehe.. mer enn nok med seg selv i en sånn situasjon.. men kjekt å lese for oss 🙂
      Ville bare si masse lykke til 🙂 det er den mest fantastiske følelsen i det ungen kommer ut, i det øyeblikket blir du mamma liksom 🙂 bare jobb med kroppen og puuuuust 🙂
      Gleder meg til oppdatering 🙂 Håper at du innen i natt har blitt mamma 🙂
      kos deg og NYT den første tiden.. det går så utrolig fort.. Emilie har blitt 8 uker alt :-/
      Klem fra meg 🙂

    5. Gratulerer så mye med lille Oliver!! Håper fødselen gikk fint og at alt er vel med hele den lille familien 🙂 Gleder oss til å se bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg