Amming og jordbær?

I går kjøpte jeg meg årets første kurv med jordbær og satt meg ned for å nyte, da jeg plutselig kom på at jeg har hørt at man ikke skal spise jordbær når man ammer?

Er dette sant, eller er det som mange av mytene om hva man kan spise eller ikke?


Har lyst på jordbær uten dårlig samvittighet

Edit: Ble tipset av Lill Anette om en artikkel som sa at det var greit (http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article276098.ece) og fant denne selv (http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article564998.ece) så nå har jeg spist jordbær uten dårlig samvittighet. Kurven er faktisk tom, men jeg håper jeg fortsatt kan kalle det "med måte". Beklager om det er noen som mener at jeg gir babyen min allergi nå, men jeg elsker jordbær.

5 kommentarer
    1. er ikke no farlig, man kan godt spise jordbære når man ammer, bare at man ikke spiser så mye, for da kan ungen utvikle allergi 🙂

    2. Jordmora mi sa att en ikkje måtte vere hysterisk, att en må prøve seg fram..alle babyer er ikkje like, og reagerer ikkje på det samme…

    3. Alt med måte, tror nå jeg. Er nok helt ufarlig hvis man spiser normale mengder. Men har hørt at ungen kan utvikle allergi hvis du spiser det hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg