Dåpskjole vs. dåpsdress

Jeg sitter og idémyldrer litt angående dåpen til Oliver.

Her er noen av planene hittil:
– Vi skal døpe han i kirken
– Jeg ønsker å be all nærmeste slekt (mine/Roars foreldre, søsken, besteforeldre, onkler og tanter m/familie. Stefars familie inkludert).
– Jeg vil også ha med de nærmeste vennene mine (to-tre stykk etter graviditeten. Neida. Joda.)
– Jeg har lyst til å ha middag på lokale etter kirken (om jeg får lån i banken. Tjener jo ikke all verdens. Jeg forstod det sånn på pappa at jeg kanskje kunne spørre slekt om et lite lån. Håper ihvertfall det ordner seg).
– Har allerede fått noen som har meldt seg frivillig til å bake kake, så det blir kake og kaffe.

Men det er en ting jeg ikke klarer å bestemme meg for:

Dåpskjole eller dåpsdress?


Jeg synes det er så tøft med dåpsdress, men det er jo ikke så tradisjonelt som dåpskjole?

Det var snakk om å arve en dåpskjole, men tror ikke den ble funnet.

Hva synes dere? Dåpskjole eller dåpsdress?

6 kommentarer
    1. SV: HAHAHA:D Det skjønner jeg! Herlig:P
      Vanskelig valg! Har aldri sett noen blitt døpt i dåpsdress, men den var jo superstilig! Visste ikke at det fantes engang jeg:P
      Hadde ikke vi hatt en arve-dåpskjole som Jacob ble døpt i, og jeg hadde visst om dåpsdress, så tror jeg kanskje vi ville valgt det!

    2. Dåpsdress! Den var dritfin! Har aldri sett det før, men hvorfor må alt være så tradisjonelt da? Det er jo bare at den er sydd sammen mellom beina 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg