Gi tilbake lommeboken min!

Kan den som rakk å ta lommeboken min innen jeg gikk tilbake for å finne den gi den tilbake til meg?

Jeg trodde virkelig man kunne stole på at folk ringte til eieren eller ga lommeboken til nærmeste kiosk om man fant den. Hva skal man med et studentkort, et studentmånedkort som ikke funker om du ikke ser ut som meg og usle 300 kroner? Kortene mine skjønner jeg at folk vil ha. Kanskje bestille seg en sydentur på visaen min. Bare kjipt at jeg sperret det med en gang jeg innså at noen hadde tatt det med seg.

Jeg gråter litt inni meg. Enda godt jeg og Roar har felles økonomi og han nettopp har fått lønn sånn at vi ikke var avhengige av mine penger. Det er fortsatt surt å gå uten bankkort til jeg får bestilt nye, da. Hvorfor mister man alltid kortet i helgen?

Æsj.

Håper det er en søt liten jente som fant den og kommer hjem til moren sin og bare "se hva jeg fant, mamma" og så sier moren "Oisann. Stakkars Julie som har mistet lommeboken sin. Skal vi se om vi finner  nummeret hennes i telefonkatalogen?" og så svarer jenta "Ja! Akkurat som detektiver!" og så ringer de senere i dag og bare "vi har funnet lommeboken din, vi". Så kunne den lille jenta fått de 300 kronene som finnerlønn og lært at det lønner seg å være ærlig.

Sukk.

Det er enda godt jeg har denne lille krabaten som kan trøste meg:

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg