Oliver sover i egen seng (!)

Hittil har Oliver sovet i samme seng som meg og Roar, fordi det er så enkelt med amming. Det eneste problemet er at han spreller sånn i søvne noen ganger, og jeg kan liksom ikke ligge i en vanlig sovestilling fordi han alltid ender opp med å ligge inntil meg.

I natt var det så mye sprelling at jeg sa til han "hvis du spreller mer nå, legger jeg deg i din egen seng". Han fortsatte å sprelle, så da satt jeg på meg det strenge ansiktet mitt (neida, jeg vet jo han ikke forstår hva jeg sier) og la han i sengen sin. Til min store forbauselse sovnet han med en gang. Når jeg ammet han i natt la jeg han tilbake i sengen sin, og da pludret han litt før han sovnet igjen.


Dynen er visstnok ikke noe tess, for den sparker han av seg. Tror jeg må
kle på han sokker når han sover, for han var litt kald på føttene i dag tidlig.

Jeg håper dette er noe som varer. Hadde vært deilig å slippe og krangle med han om det. Lurer på om jeg skal flytte en stol inn på soverommet så jeg kan amme i den istedenfor å amme i sengen. Er redd han skal begynne å lengte tilbake om jeg fortsetter å amme han i vår seng.

Burde jeg ha en egen ammestol på rommet?

4 kommentarer
    1. Hmm, ingen anelse hva som er lurt. I starten så amma jeg William i senga, og la han tilbake i vugga si, som var rett bortenfor min. Men så sklei det ut, og nå ligger han i senga mi hele natta. Når vi flytter, så flytter jeg han over i egen seng. (han ligger i egen seng hos pappa’n!) Og etterhvert over på eget rom, men vil ha en mykere overgang 🙂

    2. Jeg sitter i en stol og ammer Linnea, og så legger jeg henne i vugga etterpå. Sover dårlig selv hvis hun skal sove i samme seng som oss. Det har bare skjedd en natt til nå fordi hun styret så mye, tror hun hadde vondt i magen, og roet seg da hun fikk ligge inntil meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg