Vogn nummer tre?

Etter at vi kjøpte en Simo kombivogn som skulle stå hos mamma, fikk jeg litt lyst til å kjøpe en Simovogn til meg selv også. Det er ikke noe galt med den vognen jeg har nå, men Simovognene har bredere vognbagg. Pluss at de er så lette i forhold til mange av vognene jeg har prøvd.

Nå kjøpte jo vi en ganske gammel bruktvogn av typen med hvite hjul (vet ikke når de gikk over til sorte, jeg?).

Jeg har nesten lyst til å saumfare finn.no for å finne en med hvite hjul sånn at jeg er sikker på at den er så lett som den jeg har hos mamma.

Problemet da er bare at jeg vet ikke hvordan de hvite hjulene er på snø? De er jo litt smalere enn de sorte som selges nå.

Vet noen om de nyere simovognene med sorte hjul er like lette som de litt eldre?

Og er det noen som har prøvd en simovogn med hvite hjul på snø?

8 kommentarer
    1. æ har kjørt litt forskjellige vogne for æ jobbe i barnehage,men dem me hvite hjul e itt ekkel og kjør på snø i forhold t demme store svarte hjul..men så kjæm d an på korr my snø d e i oslo om vintgern da,for i trondheim e d jo masse snø hele vintern.vi har emmaljuna city cross,det e ei kjempe fin og trygg vogn og så e den veldig lett og kjør:)

    2. heidi uuuuu: Det blir ikke så alt for mye snø. Ihvertfall ikke i sentrum. Så kanskje det går greit. Hvordan er emmaljungaen sånn med tanke på hvor mye den veier? Den jeg har nå er litt tung, så hvis jeg skal ha ny vogn må den være lett.

    3. jeg har den nyeste simokombi’n, men har ikke fått prøvd den enda (annet enn trilleturer rundt i stua). min erfaring så langt, er at; bagen er romslig, men egentlig ganske smal. Den er tung å bære. Den tar en del plass når den er slått sammen. Hjulene er gode, dvs at jeg tror de tåler de fleste terreng. det går også an å fylle luft 8). ellers synes jeg den er kljempegod å trille så langt :).. anbefaler den så langt jeg kan anbevfale ei vogn jeg ikke har prøvd på snø 🙂

    4. Skriver under på hun ovenfor, city cross er super! Vi kjøpte vår på kattis babyshop i strømstad – skjønner at du skal ha brukt – men var ca 2000 kr billigere der + at man fikk med stelleveske og stormtrekk (noe man må betale ekstra for i Norge). Jeg hadde den på vinteren i år og da var det MYE snø – var sååå glad for valget mitt da. Nå har vi gått over til sportsdelen, er veldig fornøyd med den også. Det er viktig med en god vogn, tenk så mye du vil bruke den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg