Kake for travle småbarnsmødre på bare 5 min (inkludert steketid)!

Ja, du leste riktig. Jeg har ikke funnet opp en maskin som gir døgnet flere timer (eller timen flere minutter), men en innovativ oppskrift:
http://www.klikk.no/mat/spise/article583913.ece 

Hemmeligheten er – hold deg fast – mikrobølgeovn!

(Pluss at kakeformen er en kaffekopp)

2 min og 45 sekunder i mikroen og slik ble mitt resultat:

God, men litt mer kompakt/seig enn vanlige kaker og derfor ganske mektig.

Her er oppskriften:

4 ss mel
4 ss sukker
2 ss kakao
2 ss pisket egg
3 ss melk
3 ss olje

Det står i oppskriften at man skal blande det tørre i koppen først, og deretter tilsette melk, piskede egg og olje, men jeg tror jeg tar det motsatt rekkefølge neste gang fordi det var mel og sukker i bunnen etter steking enda så godt jeg rørte.

2 min og 45 sek på 800 watt i mikroen og vips har du nybakt sjokoladekake!

8 kommentarer

Siste innlegg