Helsetrygdkort og reiseforsikring

Nå har jeg bestilt helsetrygdkort og reiseforsikring for meg og Oliver, og vi er klare til å reise, om det så er Narvik (i juni) eller Spania (i september).

Dette er det som stod om helsetrygdkort:

"Europeisk helsetrygdkort dokumenterer at du har rett til å få dekket utgifter til nødvendig medisinsk behandling når du oppholder deg midlertidig i et annet EØS-land eller Sveits. Du har rett til behandling på lik linje med oppholdslandets borgere. Kortet erstatter den tidligere papirblanketten E 111. "

Og her kan du bestille det: https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do 

Reiseforsikringen gjelder tydeligvis så fort jeg er ute av døren, så om vesken blir stjålet på vei til hvasomhelst går det på forsikringen. Det kostet ca 1600 kr i året for både meg og Oliver.

Har du reiseforsikring/helsetrygdkort?

5 kommentarer
    1. Hvor i spania skal du i september? =) her skal vi reise til mallorca med lillesnupp som da vil være 5 mnd – samme som oliver 😉

    2. Takk for tipset! Har hatt sånt for flere år siden, og tenkte på å bestille sånt nå, men husket ikke hva det het eller hvordan jeg gjorde det… Men nå er det bestilt!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg