Natursutt til en liten smokkenekter?

Oliver tar ikke smokk lenger, men han sutter på fingre og armen og folk som bærer på han. En populær smokk er puppen min, noe som blir slitsomt i lengden.

Så nå har jeg bestilt natursutt som har en annen fasong enn smokkene hans.


Trykk på bildet for å komme til natursutter (Lekmer.no affiliatelink) 

Denne har stort skjold som visstnok skal minne om brystet. 

Har dere noen erfaringer med smokker til barn som ikke tar vanlige MAM- og Aventsmokker? Jeg vil ikke at han skal begynne å sutte på totten, for den kan jeg ikke ta fra han når han er for gammel til sånt.

8 kommentarer
    1. Jo du kan ta fra han totten 🙂 du kan kjøpe sånn “go negl” på apoteket som skal stoppe neglebiting. smaker dritt, så man ikke ikke vil ha fingeren i munn mer. det er som neglelakk, bare det smaker vondt :p

    2. Vi slet med det samme, og vi måtte bare få henne til å ta smokk, hun hadde et helt enormt sugebehov! Men vi endte opp på Esska sine smokker, de tok hun med en gang! Det eneste som er litt dumt er at jeg sliter med å få tak i dem, så bestiller på nettet på navnesmokken.no. Egentlig ganske greit:) Ellers har NUK sine smokkker også en litt annen fasong.
      Lykke til!

    3. Tror ikke du skal bruke sånt noe på neglene til så små babyer? Hadde hvertfall ikke jeg gjort… neglelakk er jo giftig det også!
      Emma har aldri tatt smokk, og har sugd litt på totten innimellom, kosedyret sitt, dyna osv. Men det har aldri vært noe problem…. Har prøvd de fleste smokker, utenom den på bildet der.
      Men når hun vil ha puppesmokk har jeg måtte si stopp. Nå ammer ikke jeg så ofte lengre da (3 g. døgnet) , men hun prøver seg fortsatt på det, men det er enkelt å merke når hun ikke drikker syns jeg. Så da er det jo bare å ta den ut, hehe. Tommelen har ikke blitt noe vane den heller heldigvis.

    4. Den smokken har jeg til lillegutt, den funket fint, men det ser ut til at han ikke vil ha den noe mer 🙁 (til min store sorg, å være smokk er ikke så effektivt!). Det som gir meg tid og frie armer er bæresjal! Meitai er også gull. Babybjørn tar knekken på skuldrene mine og i sjal sitter han ergonomisk riktig og jeg kan bære han lenge av gangen.. Han sovner veldig lett oppi der, så da slipper jeg å sitte å amme konstant.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg