Ikke så suksessfull pappa-kveld

I dag var jeg med Christina på kino. Jeg satt mobilen på lydløs og sa at Roar kunne sende melding om det var krise. Det eneste jeg ikke tenkte på var at når jeg skrur på lydløs forsvinner også vibrasjonen.

Kort fortalt fikk jeg ikke meldingene før jeg gikk ut av kino-salen og det var en heller rådvill pappa som hadde sendt nok av meldinger. I siste melding ba han meg sette meg i nærmeste taxi og be sjåføren stå på gassen.

Jeg tok banen og kom hjem til en overtrøtt Oliver og en kjempestresset pappa Roar klar til å løpe på veggen. Oliver stoppet imidlertid å gråte idet jeg kom inn døren.

Nå ligger guttene i hvert sitt rom og sover.


Slitsomt med guttekveld

Håper det ikke blir sånn hver gang jeg prøver meg på en kveld for meg selv, for det var så utrolig koselig å ha tid med venninner uten at fokuset er kun på Oliver.

Kan Oliver ha reagert på at Roar var usikker, eller at jeg var borte?

8 kommentarer
    1. adriana har bynt og merk når æ ikke e i rommet eller går ut en liten snar tur på butikken..da ser hu sæ rundt og tar fram sur leppa.men tru hu gjør d bevisst mang ganga også,ikke fordi hu e så veldig lei sæ,men bare fordi hu vil vær t mæ.men det lukte jo deilig pupp av oss vettu,så e ikke rart dem foretrekke oss;)men så sies d jo at babya merke alt da,så tru nok han merka at pappan va stressa og sånn

    2. Helt enig med Marthe!
      Roar må jo også finne ut hvordan han skal ta seg av Oliver og det kommer det jo ikke noen bruksanvisning på 😉 Det tar litt tid, bare forsøk igjen til Roar også blir trygg på at han kan! Kanskje på dagtid når Oliver er mer våken og opplagt?

    3. Tusen takk for det 🙂 det skal jeg prøve på!
      tror nok lillegutt merka at pappa var litt stressa.. de må jo bare få tid til å bli kjent med disse små,de også.. 🙂

    4. Så små barn har en tendens til å reagere fort på stress 🙁 Og ofte stresser jo ikke vi mammaer like fort når babyen gråter – vi er jo mer vant til det siden vi har dem hele dagen. Men det virker å bli bedre ganske fort. Nå er vår Oliver snart fem måneder og roer seg like bra hos pappan som hos meg nå. Dette var litt verre da han var et par måneder bare. Han roer seg ikke så fort hos de som er litt mer fremmede foreløpig, som besteforeldre og sånt som ikke ser han hver dag, men satser på at det hjelper seg snart også 🙂
      Roar må nok bare fortsette å prøve. Ikke gi opp! De har nok veldig godt av å ha litt alene tid sammen 🙂

    5. Å nei, så kjipt! Kjedelig for alle når det ikke blir helt vellykket.. Jeg pleier å gi min kjære en ganske detaljert beskrivelse av når han bør ha mat, når og hvor lenge han bør sove osv. Men det hadde du sikkert gjort.. Et godt tips jeg også pleier å gi er at hvis det blir krise og han ikke sovner, så trill bare en tur. Da sovner han som regel etter en stund uansett 🙂
      Gratulerer med fine resultater på eksamen! Jeg synes du er superflink som gjør det så bra rett etter at du har fått barn!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg