Blakk studentmamma med babyreserve

Nå har jeg i flere innlegg sagt at jeg er blakk. Noe som er sant. I dag har vi 17 kr å bruke på mat. Jeg vil bare berolige folk ved å si at selv om jeg er blakk er ikke Oliver det. Jeg har til en hver tid penger i reserve til bleier eller andre babyting.

De ligger i en bok hjemme og ikke i lommeboken, sånn at jeg ikke skal bli fristet til å bruke de:


Hundrelappen ble lagt til i dag, det er derfor den er litt krøllete i forhold til de andre.

Pluss at jeg holder de skjult for Roar sånn at han ikke skal bli fristet til å "låne" de en gang han ikke har penger uten å legge de tilbake. (Roar leser ikke bloggen min).

Jeg bruker å si at "må nok låne litt av Olivers reserve for å kjøpe den", men jeg gjør det aldri, for jeg hadde bare blitt irritert på meg selv i ettertid.

Så når jeg får penger av mamma, svigermor eller at andre gir penger til Oliver, så legger jeg de her. Grunnen til at de ligger gjemt i en bok av alle ting er så enkelt som at første gang jeg laget en slik reserve var når Oliver fikk 1000 kroner av oldeforeldrene sine fra Narvik. Han fikk også denne boken, så jeg la pengene inni den. De holdt lenge på den måten, og ble på en måte "øremerket" til bruk på Oliver siden jeg måtte hjem og ta de ut av en bok for å bruke de.

Olivers reserve går til bleier, stelleprodukter, klær og andre ting han trenger underveis (babyparacet, vognleke, solhatt og liknende).

Jeg har også summer på sparekontoer, men de skal man, som kontonavnet tilsier, spare.

Har du en økonomisk reserve? Gjemmer du den i en bok? Hehe.

4 kommentarer
    1. Lurt 😀
      Jeg har én sparekonto der penger til ny bil blir lagt inn og så har jeg én konto som vi har i nødstilfeller. Setter ikke akkurat en stor sum innpå den konton i måneden, men vi har liksom aldri problemer med lite penger heller, så da fylles den konto’n og kommer nok godt med senere 🙂

    2. Har en konto i bakhånd, som brukes når det er noe spesielt. F.eks årsavgift på bil, forsikringer osv, slik at hverdagen er bestandig “normal”. Ingen smell liksom 🙂 Veldig kjekt! Jeg sparte faktisk 30.000,- i en konvolutt. Og akkuratt det var motivasjonen, jeg SÅ pengene 🙂 Dette er noen år siden, så de pengene ser jeg ikke lenger :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg