Vi tester: Sandvika Storsenter med barnevogn

Jepp. Da har vi vært på Sandvika storsenter med barnevogn, og jeg tenkte å skrive et lite sammendrag av opplevelsen. Jeg klager jo ofte på at Byporten og mange butikker på Oslo City har så dårlig plass til barnevognen, så tenkte å se om Sandvika var bedre.


Mål:
Kjøpe bokser/krukker til vaskepulveret, kjøpe måleskjed til vaskepulver, se etter noe moro til Oliver 

Butikker jeg skulle innom: Søstrene Grenes (som er stengt i Karl Johan), Åhlens, Lindex, lekebutikk

Jeg tok bare med meg 200 kroner for at jeg ikke skulle ta helt av. Hehe.

Sandvika storsenter er jo veldig stort, og selv om jeg har vært der før (uten barnevogn) må jeg ofte ty til infoguiden og kartet.

Det er stor plass å gå på i gangen mellom butikkene, og selv om det var en del folk der også på dagtid, blir man ikke gående og irritere seg bak en ungdomsgjeng som bruker hele bredden.

Det er stor forskjell på butikkene i fremkommelighet. Traktøren har liten plass til barnevogn, mens på Åhlens får man med seg vognen i nesten hver krok av butikken. Søstrene Grenes var helt grei. Det ble litt vanskelig om man satt fra seg vognen for å se på noe og det kom en annen vogn, men de hadde noen litt større "forbikjørings-områder".

Her er de forskjellige butikkene jeg var innom, vurdert opp mot fremkommelighet (inkludert kundene inni butikken):

Åhlens: 5/6
Søstrene Grenes: 3/4  
Traktøren: 1
Lindex: 5
Sprell: 4
Vero Moda: 2
Toys R' Us: 5/6

Her er fangsten:



Dekorativt timeglass, duklodd og måleskjeer – Åhlens, Bokser og tre-stifter – Søstrene Grenes, Apebamse – Sprell

Alt endte på under 200 kr, så det synes jeg var godt jobbet.

Har du vært på Sandvika Storsenter?

Glem ikke å titte innom http://babyoutfit.blogg.no/ 

6 kommentarer
    1. Bra at du likte deg der 🙂 Jeg er der veldig ofte og syntes det er kjempe greit å handle der. Men jeg har ikke vært i Åhlens, Traktøren og Vero Moda med barnevogn men da veit jeg det at skal jeg dit bør jeg enten ta med sambo eller la frøkna være hjemme 🙂

    2. Cecilie: Ja, spesielt Traktøren. På Vero Moda var jeg litt uheldig med folkemengden inne i butikken, men det var ikke den mest “vognvennlige” butikken. Er det noen andre butikker du kan anbefale? Du som har litt mer erfaring med senteret 🙂

    3. Jeg pleier å gå i: hm, cubus, lindex, kappahl, br leker, barnas hus, økonomi sko, ultra, toys r us, elkjøp, søstrene greeve, apoteket, gina tricot, panduro hobby, kid, clas ohlson. Er de jeg kommer på i farten. Og det pleier å gå fint med barnevogn. Bortsett fra på lørdager for da er det alltid stappfullt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg