Barseltreff med de unge mødrene i bakgården

I dag hadde vi barseltreff i bakgården hos meg. Vi planla først å være inne hos meg, men det ble litt liten plass for ungene å løpe rundt. Vi har jo én liten jente som åler, to jenter som krabber og én jente som går, så en stor platting passet bedre enn en leilighet uten barnesikring. Oliver og gutten til Vibeke var jo også med, men guttene satt/sov i vognene sine.

Her er hele crewet:


(De to andre babyjentene sitter i vognene sine på dette bildet)


Her er mini-jentegjengen med to av mødrene


Oliver våknet også etterhvert, og mamma Julie er livredd for at han skal fryse

Alle er jenter i begynnelsen av 20-årene (tror den eldste er 22? Hjelp meg gjerne, Camilla) som har barn på alt fra 5 måneder til 3 år. Så vidt jeg vet er alle enten vestkantfruer eller tidligere vestkantfruer. Gjengen møtte jeg gjennom frøken Haga og bloggen, så ikke alle på internett er skumle, hehe. Jeg er i hvert fall overlykkelig over å ha noen på min egen alder å være med som også har barn.

For de som er i barselgruppe – er det stort aldersspenn i deres gruppe? I min barselgruppe fra helsestasjonen er det ti år mellom meg og den nest yngste mammaen.

11 kommentarer
    1. I min barselgruppe er det kjempe stort aldersspenn.. Jeg er (selvfølgelig?) den yngste. Og den eldste mammaen fylte nettopp 40 år og har 7 barn. Gjett om jeg føler meg liten?! De andre er i 30 årene..

    2. I den barselgruppen jeg fikk via helsestasjonen er det meg og damer fra 36+… Men jeg er med i “unge mødre” gruppen på Kolbotn. Der er 8-10 jenter mellom 19 og 24 år. Og ungene mellom 2 mnd til 1 år 🙂 Veldig koslig gruppe!!!:)

    3. I min gruppe er jeg yngst på 25 og den eldste 33, og de andre spredt imellom. Ikke så stort spenn med andre ord, og vi har hatt det veldig fint sammen.
      Når de setter sammen barselgrupper ser de vel mest på når babyen er født for at man skal ha babyer på samme nivå, enn alderen til mammaene. Men det kan jo bli litt voldsomt spenn og da, men av erfaring går jeg faktisk bedre overens med eldre enn med folk på min egen alder, men jeg er jo litt rar:)

    4. Så fine bilder 🙂
      Tror eldstemann er 22 ja, og jeg tror det er Vibeke som er eldst. Hun og Cathrine er ihvertfall 88 modeller, mens vi andre er 89 modeller. Hun som var med Cathrine vet jeg ikke, for har aldri møtt henne før, hehe.
      Oliver er bare så skjønn med den lua! Viste mamma bildene og hun fikk lyst til å kjøpe en i jentefarger til Julie, hehe. Når man er fra vestkanten, må man vel ha sånn? hehe.
      Fikk du kommet deg på Nille og kjøpt puslespill?

    5. Camilla: Da satser vi på at hun siste ikke var eldre heller. Ja, det er klart man må ha, skal være på utkikk etter en til Julie, jeg 😀

      Yess, det gjorde jeg! Har ikke pakket det ut enda, men vi får vel teste det i morgen 🙂

    6. Jeg har en gutt på 3 år også 😉
      Så fin blogg! Merker jeg får lyst å begynne igjen jeg også, når jeg ser andre som er så flinke 🙂
      Var koslig å møte deg, så håper jeg å få treffe gutten din neste gang også!
      Klem Cathrine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg