Sydentur med spedbarn

Flyturen og sydenleiligheten er booket og vi er klare til å dra! På fredag morgen går turen til Alicante, og jeg tror jeg har alt under kontroll.

Smarte tips før reisen:
– Sjekke at ingen av passene har gått ut på dato
– Reiseforsikring
– Fordel pengene på to eller flere kort, slik at hvis én lommebok blir stjålet, har dere fortsatt penger. Vi har også med litt kontanter i tilfelle.
– Bestill “reklame, nei takk” klistremerker fra Grønn hverdag i god tid før reisen
– Få en venn/nabo du stoler på til å hente resten av posten

Pakket til Oliver: Bleier og barnemat er dyrt i syden. Norge har priskrig, derfor tar vi med oss bleier til Spania. Både vanlige bleier og bade-bleier. Stelleprodukter er også med, mest fordi jeg ikke vet hva sinksalve er på spansk. Klær er selvfølgelig med, med blant annet solhatter og uv-tøy. I tilfelle Oliver skulle bli dårlig (her mistet jeg 2/3 av resten av innlegget. Svarte. Får ta resten på hukommelsen) har vi med babyparacet. Reisetrille kjøper vi i Spania.

Pakket til mamma: Klær, solhatt, solkrem, sko, toalettsaker

Like før og under flyturen:
– Amme for å unngå dotter i ørene ved take off/landing
– Bæresele gjennom sikkerhetskontroll og til gate
– Mortimer moose som underholdning
– Matpakke sparer penger på flyplass og fly


Oliver koser seg på flyet til Narvik i sommer

Så da håper jeg at vi er klare til to uker i syden fra og med fredag. Jeg blogger underveis 🙂


Flere reisetips kan dere lese på http://foreldremanualen.no (http://www.foreldremanualen.no/2010/09/manedens-tema-september-reise-med-barn.html)

Noe jeg har glemt? Fikk noen lest hele det første innlegget før det forsvant?

8 kommentarer

Siste innlegg