1. SV: Jeg skjønner hva du mener, å drikke er veldig sosialt, akkurat som med røyking, så man føler lett at man faller litt utenfor. Når jeg bestemte meg for å bli helt avholds hadde jeg allerede skiftet ut en del av de “fjortiss fyll” venninnene med venninner fra vgs og studier, så gapet ble ikke like stort som det kunne ha vært, men jeg merker det jo spesielt i sånne sosiale settinger. Assa vorspiel for en avholds personer ikke så interessant:P
      De fleste venninnene mine tar det ganske greit, var litt uvant på begynnelsen, men de vet jo at jeg er meg selv uansett. Jeg kommer i bursdager og blir med på bar selvom jeg ikke er på nattklubb til 3 om morgenen. Bestevenninnen min er også avholds så det hjelper en del, hvis jeg noen gang føler meg litt utenfor så kan jeg syte litt til henne så vet jeg at jeg vill få full forståelse! Hehe!
      Hvis du ønsker å ta valget synes jeg ikke du skal la venninner stoppe deg, de synes nok det er litt uvant med en gang, men er de ordentlige venninner vil det jo ikke lage noe forskjell for dem. De henger jo med deg for deg. Jeg har fått en og annen kommentar slengt til meg fra folk jeg egentlig ikke kjenner, som hvorfor i helvete gidder du det? Og da svarer jeg bare ganske greit at jeg har ikke selvtillits problemer, jeg klarer å fungere sosialt uten alkohol, jeg trenger aldri å være fyllesyk og jeg kan gå hjem om kvelden med hodet hevet fordi jeg har verken strippet, driti meg ut eller hyllet proselens gudene!;-) Gutter har også utrolig respekt for det. Du merker med en gang de ser på deg med andre øyne.
      Ønsker deg uansett lykke til hva du finner ut av!;-) Og ja, jeg er sjalu på kjeksen! Hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg