Andre gang med fast føde/velling

Hittil har ikke Oliver hatt noe behov for noe annen mat enn morsmelk, men i det siste har han våknet så mange ganger om natten at jeg kjøpte inn litt grøt for å se om det hjalp han til å sove litt lenger.

Jeg hadde det hele i en tåteflaske som jeg skar et kryss i tuten på. På den måten kunne Oliver tygge på tuten og dosere grøten selv.

Det gikk rett ned og det så ut som om han koste seg. Han skylte ned med litt morsmelk før han la seg.

Han sov verken dypere eller mer sammenhengende i natt, så jeg skjønner ikke hva jeg gjorde galt. Roar skiftet bæsjebleien i dag og sa at han ikke så noe forskjell fra vanlige bleier heller. Jeg vet ikke om jeg skal prøve igjen i kveld. Det var jo ikke så mye jobb egentlig siden han spiste selv. Kanskje grøten ble for tynn.

9 kommentarer
    1. Prøvde litt med velling jeg også, men helt ærlig syns jeg det var bortkastet. Prøv å lag en smaksporsjon med grøt, og bare gi han 1-3 teskjeer. Jobb deg oppover, og gi mer og mer. Jeg har gjort dette nå, og vi er oppe i 2 smaksporsjoner hver kveld, og snuppa sover litt lengere. har holdt på i ca 2 uker, og regner med at til hun er 4 mnd så spiser hun ca 1 porsjon grøt til kvelds. Jeg lager grøten litt tynnere enn den egentlig skal være, siden hun bare er 3,5 mnd.

    2. vi har holdt på med fast føde no i snart 3 uka,får i hu minimalt med grøt,kanskje ett par skjeia..men allikavel så søv hu ikke sammenhengende lenger.trur kanskje d e pga av tenner osv hu våkne så ofte for tia,for hu gir ikke behov for at hu treng mer mat på dagtid og hu legg godt på sæ.ska itj værra lett!

    3. Vi måtte gi uva grøt nesten 1 uke før hun begynte å sove lengre og mere sammenhengende. Så kanskje det hjelper å gi det litt tid:) Lykke til 🙂

    4. Linnea spiser en liten porsjon med grøt om kvelden nå, og jeg synes hun sover litt bedre. Før hun begynte med grøt kunne hun våkne med bare 2 t mellomrom, noe som var veldig slitsomt. Nå våkner hun rundt hver 3-4 t. Synes det er lettere å få i henne grøten når det har litt tykkelse. Hun har ikke reagert noe på grøten. Begynte med et par skjeer for 1-2 uker siden, og har økt etter hvert. Virker som hun liker det. Smiler og gaper ivrig 🙂
      Lykke til 🙂

    5. depend0o: Ja, jeg får heller gjøre det. Det er så slitsomt om nettene nå at jeg får prøve å ta en rask versjon og øke litt mer, så kanskje han sover bedre til eksamensperioden begynner.

    6. heidi uuuuu: Aha! Jeg har hørt noen si at man skal være obs på at det kan være tenner. De fleste tolker det jo som at de vil ha mer mat, men samme som hos dere virker han ikke mer sulten på dagen. Bare mer opptatt av oppmerksomhet.

    7. sv:nei,har kke tatt i bruk posen enda,siden d e så god tempratur her.men når æ sk ata dne i bruk så ska æ ta den med på en barnrutstyrs butikk så dem vise mæ koss æ ska gjør det,sånn at æ ikke ødelegge den fine posen.dåkker va kjmpe heldig som finn voksi pose da,e det knerten utgaven?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg