Julie og Oliver tester: First Price bleier

Da har vi testet bleiene fra First Price. Jeg har hørt mye bra om de og når bleiepakken koster 5 kroner stykke, koster det ikke mye å prøve. Vi har jo tidligere testet bleiene fra Coop, så jeg har tro på billigmerker.

Test

Innpakning/utseende: Pakken ser billig ut, men bleiene ser mye bedre ut enn coops billigbleier. Førsteinntrykket mitt var at “dette er jo liberobleier i billig versjon”. De er litt stivere enn Pampers sine (som vi etter en produktprøve i posten ble frelst av), men virker ikke så “billige” som Coop sine.

Passform: Det virker som om bleien sitter bra, men jeg er litt usikker på om de kanskje er litt for store, for i dag tidlig når jeg ammet han kjente jeg det ble varmt på hoften min.

Det ble nytt skift på både Oliver og mamma for å si det sånn
 

Absorbering: Tja, den klarte seg ikke gjennom en natt. “Kanskje jeg satt den på feil” tenkte jeg før jeg sa til meg selv “da kan vi jo bruke de som dag-bleier, og Pampers om natten”. Som sagt så gjort, og en ny First Price bleie ble satt på. Det tok ikke lang tid før Oliver satt bleien på den ultimate testen: “Amme-bleie”.

Dette kan vi vel kalle stryk-karakter uten å være for strenge? (Beklager om jeg ødela noens dag/måltid ved å vise en gulgrønn babybæsjflekk, men jeg ville ikke spolere “spenningen” ved å nevne det øverst i innlegget).  

Olivers mening: Oliver har hatt en super dag med to bad og det virker som han storkoser seg. Når mamma skiftet bleie nummer én var han full av små geleklumper (!) som jeg antar kommer fra inni bleien, og etter bleie nummer to måtte han bades igjen på grunn av… Ja, bildet sier vel mer enn tusen ord.

Konklusjon:
Elendige, i hvert fall for en liten kar som blir fullammet med unntak av et kveldsmåltid med grøt.

Terningskast 1(+)
(den får en liten pluss fordi selv om man må ha tre forskjellige skift på én morgen, ser i hvert fall bleien smashing ut. Pluss for design altså, minus for resten.)

Har du prøvd First Price bleiene?

10 kommentarer
    1. Vi er såå fornøyde med firstprice bleia! Bruker mest trusebleia, men vanlig bleie i bhg. Det kan nok ha noe med str, kanskje den er for stor til Olivergull? Jeg vet hvertfall mange store barn som har lekasjer med libero og pampers, men ikke med first price, for de er bredere og sitter bedre på 🙂

    2. Huff. Dei har vi ikkje prøvd, nei. Vi bruka Landlord sine til 5 kr (?) og lika dei kjempegodt. Alt helde seg inni bleia, for å seie det sånn, hehe.

    3. nei,vi har ikke prøvd dem..syns det e så genialt med bleiekrigen,for da betale vi bare 13 kr for pakken på kiwi og da bruke vi heller dem som vi e knall fornøyd med enn coop sine som va litt dårliar enn libero sine.

    4. SV:
      Hei igjen.
      Kjæresten min Nina veit om Ane Sofie og veit hvor mye hun betyr for meg.
      Nina har selv en gutt som betyr mye for henne.
      Men som hun kun er venn med og jeg er kun venn med Ane Sofie.
      I et forhold er det viktig med tillit og ærlighet.
      Det har vi for hverandre og hun kjenner til alle som står meg nær og hun har møtt de fleste av dem.
      Så hun tar det veldig fint.
      Samme som jeg godkjenner han som hun henger mye med 🙂

    5. Kg-skal man ikke se seg blind på, for jeg tror nok at bleia kan være for stor selvom han er innenfor hva pakka viser av kg. Jeg brukte ikke disse bleiene til Melissa før hun var 4 mnd tror jeg, og da har de vært perfekte! Nå som Libero er så billig så bruker vi de om dagen og FirstPrice om nettene. Jeg brukte Pampers de første mnd, siden de er så mye og fine!

    6. Æsjda! Hadde tenkt å prøve coop bleiene hvertfall… Tror vi stryker firstprice bleiene for d der så jo ikke så låvende ut! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg