Vi tester: SuperNOVA babycall


Baby unit og Parent unit

Vi fikk babycall i barselgave av pappa/morfar Frode, men jeg har hittil vært for pysete (man kan jo for eksempel ikke høre brann?) til å sette min lit til disse avanserte walkie-talkie-liknende dupedittene. Nå er jeg litt mer avslappet og jeg har fått testet den ut. Testet den vel egentlig første gang for to måneder siden, men har ikke somlet meg til å skrive om det. Så nå har jeg testet den flere ganger.

Triks den kan: Vise temperaturen der babyen er (så man kan “høre” brann?). Vise hvor god dekning man har mellom enhetene. Ladestasjoner med lang ledning (så den kan stå på nattbordet i beredskap). Bilde av babyens humør (sover, våken m/pludring, gråter). Flere kanaler i tilfelle naboen skaffer seg en lik.

Jeg har brukt den når: 1. Vi så på film med høy lyd. 2. Jeg satt ute på terassen.

Jeg skal tørre å bruke den når: 3. Jeg er på trening (treningssenteret er i samme bygg som leiligheten vår, og Super Nova viser hvor god dekning jeg har, så tror det skal gå bra). 4. Jeg henter post. 5. Vi er på besøk hos venneparet som bor i etasjen over.

Hvordan har den fungert hittil?
Meget bra. Jeg har ikke trykket på en eneste knapp utenom av-og-på-knappen for pappa/morfar og Roar koblet de sammen (ikke vet jeg om det var lett eller vanskelig, men de brukte ikke lange tiden på det). Den lyser hvis Oliver lager lyd, så om vi vil ha på øredøvende volum på filmen, så ser jeg fortsatt om Oliver våkner (vi har konkludert med at det ikke er veldig lytt i leiligheten, for han våkner ikke om vi så har høy musikk på). Veldig greit at den viser dekning, sånn at jeg kan prøve meg fram litt rundt om i bygget og spurte tilbake om dekningen blir dårlig. Hehe. Bra med bilde av en baby og at lyset skrur seg på om man vil ha på lavt volum.

Mangler den noe?
Tja, jeg savner et sted å plugge øretelefonene mine. Finnes dette på noen Babycalls? Tør ikke gå i underetasjen på butikken en gang for er redd hele Meny skal høre Oliver gråte fra jakkelommen min om han våkner. Jeg er jo tilbake hos han på under et minutt, men man tiltrekker seg litt oppmerksomhet på det minuttet med en skrikende ytterjakke. Pluss at ikke alle vet at jeg bor i samme bygg. Ser for meg at folk tenker for seg selv “Har hun dratt på butikken uten ungen? Ligger ungen alene i bilen? La oss ringe barnevernet.”

Hvor får man tak i den?
Blant annet på Barnas Hus her (1399,- i skrivende stund) og på Lek mer her (899,- i skrivende stund).

 

Terningkast: 6- (fordi noe sier meg at det ikke er vanlig med øreplugger til babycall, så kan ikke trekke så mye for det)

 


Vet noen om det finnes gode babycalls med mulighet før øreplugger, eventuelt hvorfor ikke?

7 kommentarer
    1. Vi har også den, er superfornøyd! Eventuelt må du jo ta den på lydløs, og ha den i hånda hele tiden gjennom handlingen, og sjekke den ofte, for å se om den lyser 🙂 Tviler på de selger med ørepropper 😛

    2. Vår har begynt å gå i OPPLØSNING. Plasten løses opp og de blir klissete og ekle. Produsenten vedgår at det er en produksjonsfeil, men de vil ikke erstatte den. “Ikke ment å vare mer enn 2 år” 🙁

    3. Det går ann å sette den på vibrering, da kan du skru av lyden å når barnet lage lyd så vibrerer den. Dette slås på under batteriet på foreldre enheten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg