Hjelp! Hvordan gjøre noe som helst når barnet har begynt å krabbe?

Jeg har et lite dilemma. Før når jeg skulle ta en rask dusj eller gå på toalettet kunne jeg la Oliver ligge og leke på gulvet eller sitte i vippestolen sin den lille tiden det tok. Nå kan jeg ikke gå på kjøkkenet og hente meg et glass vann en gang uten at jeg finner han et helt annet sted enn der jeg la han.


Reserkryperen i farta

Altså, han krabber jo ikke, men han har virkelig fått fart på krypingen. Så jeg trenger sårt råd om hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg kan jo ikke stå i dusjen med han på armen heller?

12 kommentarer
    1. har akkurat det samma problemet her,adriana krabbe som bare det og hu vil ikke sitt nå leng i vippestolen sin når æ feks dusje..så tru æ må bynn g dusj på kveldstid når pappan e hjem;)

    2. Leikegrind er ei fin løysning på det problemet 🙂 En gang da eg kom inn igjen i stova etter å ha kokt flasker osv. fann eg Elias under tørkestativet, og der låg han og kosa seg med å bite på en duk som han hadde reve ned, haha.

    3. Det er vel kanskje på tide å kjøpe lekegrinn ja… men bare vent til han begynner å klattre! Da kommer du nok til å få mye å gjøre jah! ;P

    4. Høres ut som om det er på tide å kjøpe lekegrind.. 😉 Eller så gjør du som meg – setter han i vippestolen med babygymmen foran og tar han med deg på badet 😉 Da kan du evt. underholde han med synging osv mens du dusjer 😉 funker som bare det!

    5. Du vet, når han krabber skikkelig/klatrer overalt, så kan jo plutselig høyttalerne til Mr.R ha en “ulykke”? -“Det var småen, ikke meg, jeg loooover”, Hoho;)

    6. Hehehe. Jeg kjenner meg sånn igjen! Det var enkelt da jeg bare kunne la han ligge. Og det blir ikke lettere med tiden heller! 🙂 Nå er min sønn 15 mnd, og han løper rundt. Når jeg skal i dusjen eller kunne gjøre noe som helst, så pleier jeg å sette han i den spisestolen sin. Har en sånn stol med bord på. Så sitter han der og ser på. Gir han ofte en kjeks eller en kopp med juice så han skal sitte i ro. Hehe.. Ellers så pleier jeg som oftest å dusje på kvelden når han har lagt seg. Tror du får mest ut av å gjøre det. Når han er våken så får jeg ikke gjort en verdens ting ihvertfall. Sånn er det ihvertfall her i hus! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg