Brødpinnesnacks til den minste

Jeg sendte Roar Oslo rundt i går for å finne Småfolks babykjeks, for Oliver hadde det veldig morsomt med å bite meg i puppen og rive seg løs mens han holdt taket (au, glad det ikke er noe tenner der enda).

Vel, det var søndag og Roar fant det ikke, så da måtte mamma finne på noe annet. Jeg tør ikke å gi voksen-kjeks fordi de inneholder salt og konserveringsmidler.

Så istedenfor babykjeks laget jeg brødpinner som virkelig falt i smak.

Her er oppskriften jeg brukte:

Oppskrift brødpinner

5 dl mel
1/2 pakke tørrgjær
2 ts sukker
En eggehvite
1/2 dl olivenolje
ca 1,5 dl lunkent vann

Bland først det tørre for seg og det våte for seg, og bland deretter inn væsken i melblandingen til det blir en smidig deig. Rull ut i fingertykkelser og stek i 15-20 min på 175 grader (våre ble litt godt stekt, men jeg har ikke helt kontroll på ovnen vår).

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg