Nå ryker det j*vla Fifa-spillet

Jeg vurderer sterkt å KNEKKE DEN J*VLA DISKEN av et Fifa-spill. Jeg er så dr*tt lei av å høre “bare en kamp til a’!”, “jeg må bare spille ferdig kampen”, “nei, vi kan ikke se på TV, jeg skal spille Fifa”. Det verste er at vi har ikke kranglet om det nå. Jeg bare føler for å ødelegge spillet. Sist vi kranglet om det sa han “jeg gjør ikke annet enn å hjelpe deg, jo!”. Jeg ble så perpleks at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Han hjelper jo aldri til! Den ENESTE jobben han har er å gå med søpla, og det gjør han sjelden!

Så jeg gjemte Fifa-spillet når Roar var på jobb. Bort og vekk. Når han kom hjem tok det ikke lange tiden før jeg hørte:

“Hvor er Fifa’en?”

Jeg svarte bare “Hva mener du? Hvordan vet du at det ikke er i Playstation? Du gjør jo ikke annet enn å hjelpe meg”.

I går fikk han igjen Fifa og jeg kjenner allerede at det går meg på nervene. Den lille tiden han er hjemme bruker han på å spille Fifa, og han kan absolutt ikke holde Oliver mens han gjør det. Han har ikke tid til å hjelpe til en tøddel i huset, for Fifa er så fryktelig viktig.


Si adjø

Så i kveld folkens. I kveld ryker spillet. Om det blir gjemt bort mellom bleiene eller vaskemidlene (steder han aldri kommer til å finne det) eller om jeg bare knekker djevelskapen i to. Bort skal det.

19 kommentarer
    1. HUff, ja forstår godt du blir frustrert! 🙂 Forstår heller ikke hvorfor de ikke blir lei :S
      Jeg trur jeg kunne funnet på å knekt det ren frustrasjon eller i dritt sinne 😛

    2. Ahhh, hvis det er noe trøst, så er det akkurat slik her hjemme også;) Du kan gjemme det i søpla. Da finner han det ihvertfall aldri;)

    3. Vel, kunne ikke vært mer enig!!!!! HATER FIFA 11. Her er det rett på spilling etter jobb også. Arg… “en kamp til a” “kan ikke se på tv, skal spille ferdig kampen” “kan hjelpe deg senere, må bare spille ferdig kampen. kan ikke bare ta på pause, for jeg spiller mot noen”…. Men hvis jeg kaster det, da blir det haraballe i hus :p Tør ikke tenke meg engang hva som skjer da :p FIFA er jo livet, tross alt

    4. AMEN! sitter en i sofaen og spiller call og duty her nå, og han har ikke rikka seg av flekken siden klokka 18.30! HELDIGVIS går det litt i perioder her da, og når ar han ikke rørt xboksen på snart to uker, men nå er det visst xboks for alle penga i noen uker framover ser det ut som ; p

    5. Skjønner nå hvor heldig jeg er;) Samboeren min spiller litt når jeg er på jobb og når stolheten vår sover og etter han har gjort husarbeidet, å skrur det av nesten før jeg har kommer inn døra;)

    6. Hvorfor er du egentlig sammen med ham? Jeg har ikke lest ett innlegg om Roar hvor du skryter eller snakker pent om ham… Kanskje det er derfor han er sånn, fordi du ikke sier noe om det bra han gjør.

    7. har det snn her jeg, Daniel har ikke mange oppgavene, Nr han kommer hjem har han vont i ryggen m slappe av, Thea legger han som oftest på gulvet eller i stolen, skriker hun m leg ta hun selv om jeg str lager mat eller rydder, Daniel spiller eller ser på tv. han har vell tatt 2 halve basjebleier ca 15 tissebleier og mata 3? ganger… jooho! sier hele tiden at hun er begges vi har valgt å få hun,
      Tenker nedten att det er letterer å være alenemor å vite at man er alene og må passe på, enn att faren er hjemme men bare sitter og ikke gjør no… Gutter ass!!

    8. Isjda… Mannen i huset er glad i å spille på pc, men gjør det kun etter lillegutts leggetid og han pleier å spørre om vi skal gjøre noe sammen først.. En ting er at han liker å spille, en annen er at han prioriterer det over sin egen sønn.. Jeg får vondt inn i hjerterota av å høre det altså… Tror jeg hadde tatt en alvorsprat med han og spurt hvor mye Oliver egentlig betyr for han…

    9. Anniken: Akkurat det jeg tenker noen ganger også! Hvis jeg var alenemor hadde jeg ikke fått forhåpningene opp pluss at jeg slapp å rydde etter Roar i tillegg. Og så gjør han alltid noe søtt eller snilt som får meg til å glemme alt til neste gang. Hehe.

    10. ja, huff å uff…. vi er s nyforelsket igjen om Thea er borte, men med en gan hun kommer hjem blir jeg irritert p at han kunn sitter på pc’n eller tv’n.. er alltid no ass! har ikke fått vært ute med venner alene, han har ikke passet hun mer en 3o min, kun 1 gang/&¤#%! sier snart hade jeg ass, men skal værtfall vente til etter jul.
      Hva skal man gjøre med slike gutter?=/

    11. Jeg kom tilfeldigvis innom denne bloggen, og måtte lese litt.. må si jeg ble litt overrasket over dette innlegget..har ikke lest eldre poster..så vet ikke om dette er vanlig..? En ting er å blogge om deg og ditt liv, og om ungen og hva nå enn som interesserer deg.. Men å legge ut om samboeren din på denne måten?? Synes han det er greit? Tenkte du han ville forandre på seg om han ser du klager på han her inne?
      Å skrive på en blogg om at samboer ikke hjelper til med NOE..den var litt drøy..
      Vi har alle våre ting i samlivs-forhold..ikke alt er bra. Jeg har selv ting jeg skulle ønske var annerledes i mitt samboer-forhold..MEN..jeg legger det ikke ut på noe blogg eller facebook eller noe sted, det er ting jeg tar opp med samboer. Og jeg (og helt sikkert du også) har jo ting som irriterer sambo også.. men om han skulle lagt det ut for alle med internett-tilkobing å lese..haha..da hadde jeg ikke tatt sambo seriøst i det hele tatt lenger.. Ville du synes det var greit? Om han skrev på sin blogg at du aldri orket å ha sex, at han var lei av å være den eneste som bidro med penger i huset..osv.. hva enn det måtte være.. hadde det vært greit?
      Tenk deg nå litt om før du poster ting.
      Jeg skriver ikke dette for å være slem på noe måte..men for å be deg (og evt andre) om å tenke seg litt om.. nå er det du og samboeren din “mot resten av verden”.. ikke mot hverandre.. dette blir for barnslig for en voksen person i et samlivsforhold, med et barn i tillegg.. Sammenlignet med overdreven fifa-spilling, er dette et hakk verre.. Ta dette opp med samboer, er mitt råd.. evt gå fra han om du ikke føler han er bra nok for deg.

    12. Kristine: Han fikk lese og “godkjenne” innlegget.:) så det er tatt hånd om. Det vil være naturlig å skrive om min samboer når jeg skriver om mitt og Olivers liv, fordi han er jo her. Pluss at jeg ser ikke noe grunn til å “sensurere” at det kan være litt gnissninger i et forhold og fremstille det hele som rosenrødt. Vi (jeg) trøster meg med at når det største “problemet” vårt er at han spiller Fifa, så har vi det ikke så gæærnt 😉

      Litt terapi var det jo også å høre at flere har det slik.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg