Varmere uten truse? Om å kle på barna i kulden.

Haha, jeg må bare dele denne artikkelen jeg kom over når jeg satt og leste nyheter på tv2 (der jeg egentlig lette etter saken om at kommunene skal få barnehagestøtte ut i fra prosentandel med høyere utdannelse. Jeg tror vi må flytte til Bærum der 33% av beboerne fortsatte på skolen etter videregående). Jeg fant ikke barnehage-saken, men noe annet fant jeg.

http://www.tv2.no/gmn/slik-kler-du-barna-i-kulda-3351171.html

I artikkelen ovenfor er det intervju med forskningsleder i SIFO som mener at man holder seg varmere om man dropper å ha på truse. Hun banlyser også jeans på små barn og kommer med andre retningslinjer om hvordan kle på barnet i kulden.

Det virker som jeg gjør mye riktig ved at jeg kler Oliver (og meg selv) i ull, men jeg dropper nok ikke undertøyet mitt med det første. Selv om det er laget av ullens “slemme” navne(ste)bror bomullen. Oliver har jo bare bleier og ull, så der er det lite bomull å ta vekk.


Ulltruse kanskje? Bare kjipt det ikke kan vaskes på mer enn 40 grader

Skal du droppe trusa i vinter?

7 kommentarer
    1. ull e best ja…her går adriana nesten bare i ullstrømpe bukse inn for tia,for hu har jo ullbukse utan på der igjenn når vi ska ut,så hu har blitt en del av strømpebukse mafian;)korr kaldt e d i oslo for tia da?her e det over 15 minus,så vi e nesten bare inn om dagan vi…

    2. Jeg har en superdeilig ulltruse (type jentebokser i BjørnBorg-fasong), som kan vaskes på 60 grader. Den kommer fra Ullmax, mange idrettsforeninger som selger det merket, mye bra klær der, og ikke særlig dyrt heller 🙂

    3. heidi uuuuu: Det var 10 minus når jeg satt på bussen i dag i tretiden, men det er vel hakket kaldere om morgenen og kvelden. Jeg kvier meg for å ta med Oliver bare på butikken. Men 15 minus, huff.

    4. Det er ikke bare barn som bør droppe truse under ull longsen,
      For å være ærlig går jeg aldri i truse selv under klærne unansett
      om jeg skal ha behandling eller om jeg skal på stranden,
      Er det flere som liker det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg