Jeg drakk virgin daiquiri for å skjule at jeg var gravid

Det er vel kjent at muligheten for spontanabort er stor de første 12 ukene av svangerskapet. Derfor er det mange som ønsker å holde det hemmelig til man har passert denne “milepælen”. Jeg personlig turte ikke å tro helt på at jeg var gravid før jeg så det på ultralyd, og holdt det hemmelig for alle unntatt foreldrene mine til ultralyden var overstått.

I dag leste jeg imidlertid en artikkel om damer som drikker alkohol for å skjule graviditeten for kollegaer/venner. Samme helgen som jeg fant ut at jeg var gravid dro jeg ut på byen. Jeg fant ut at det ville være litt suspekt å avlyse på så kort varsel. Så på vorcet drakk jeg alkoholfri cider (i glass, slik at det ikke så suspekt ut) og på byen drakk jeg virgin cuba libre (cola med limeskive). Noen helger senere dro jeg ut med en venninne og drakk meg “full” på alkoholfri strawberry daiquiri. Jeg var en god del ute før jeg ble gravid, så kunne ikke bare slutte “cold turkey” uten å måtte fortelle nyheten før jeg ville.

Men jeg ville aldri ha drukket alkohol for å skjule at jeg var gravid. Det er da ingen som kommer med alkometer og forsikrer seg om at man faktisk drikker alkohol? Hvis man skal på et arrangement der det er vanskelig å skjule kan man jo bare si at man kjører? Klikk.no har også flere tips til å skjule at du ikke drikker.

7 kommentarer
    1. Det var lurt av deg 🙂 Jeg drakk ikke så ofte før jeg ble gravid, så hadde ingen problemer med å si at jeg ikke orket ut! 🙂

    2. Drakk en del før jeg ble gravid. Siste gangen jeg var ute klarte jeg ikke å drikke, for jeg var så syykt dårlig (som sikkert var på grunn av at jeg akkurat var blitt gravid). Så klarte ikke å ta mer enn en slurk av en cider. Jeg fortsatte å gå ut og være med på ting etter jeg fant ut at jeg var gravid. Men drakk vann eller brus. Funket helt greit. Sa bare at jeg ikke hadde lyst å drikke eller at jeg var dårlig.
      I ettertid har jeg hørt at det gikk ryktet om at jeg drakk alkohol selv om jeg viste at jeg var gravid. Jeg får vondt av å høre det, og sjønner jo hvilket forferdelig menneske folk tror jeg er. Ble litt paff når en jente spurte: får du ikke dårlig samvittighet når du drikker. Og der satt jeg med et glass vann i hånden liksom 😛 hehe

    3. SuperM: Huff da. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg har enda ikke fortalt venninnen jeg var ute med at det var alkoholfri daiquiri. Det er så mange som drikker før de vet at de er gravide så satser bare på at hun tror jeg var en av dem. Sannheten er at jeg sluttet å drikke samtidig som jeg sluttet på p-pillen.

    4. Jeg også las den artikkelen der. Er bra gale hvis folk må drikke for å sjule at de er gravide. De finnes jo tusenvis av andre gode triks for å sjule det, slik som du sjorde for eksempel:-) Jeg gjorde det samme, munkholm på glass funka lenge;-) Hihi!

    5. Enig med deg! Det kan vel ikke være de skarpeste knivene i skuffen som drikker alkohol for å skjule at de er gravide!!? Helt idiotisk spør du meg..
      Jeg skulle i bryllup dagen etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Vi fant bare på en historie om at jeg måtte jobbe morgenen etter, sånn at jeg måtte kjøre bil hjem om kvelden. Jeg tror faktisk ikke at det var noen som tok den.. Litt senere så drakk jeg alkoholfri vin uten at folk visste det, ikke noe problem det heller!

    6. Jeg sa jeg gikk på medisiner som gjorde at jeg ikke kunne drikke, alle gikk fem på å syns synd på meg for de jeg hadde “øre verk” (må jo ta noe de ikke kan se)
      Kunne aldri falt meg inn å drikke når jeg viste jeg var gravid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg