Legg merke til at det er én person på hver side av vognen på bussen. Skjønner ikke folk at det gjør

(mobilblogget in the heat of the moment på bussen hjem)

Legg merke til at det er én person på hver side av vognen på bussen. Skjønner ikke folk at det gjør det umulig for alle andre å gå forbi barnevognen bakover i bussen? Eller at jeg blokkerer døren for de som skal inn? At hvis bare én av de hadde flyttet seg kunne jeg stått slik at folk kom seg forbi?

Jeg blir gal.

Det at det står bilde av en barnevogn 20 cm unna der de står gir dem ikke noe clue om å stå en annen plass eller sette seg på et ledig sete?

Er jeg for kravstor som gjerne vil stå slik at andre kommer seg forbi?

13 kommentarer
    1. Neida. Det er nok mange som irriterer seg over det samma. Søsteren sa noe lignende her om dagen, hun tar til sammen fire busser daglig med barnevogn, og det er en utfordring. Ha en god helg. Mvh Yanka.

    2. Enig med deg, folk som ikke har barn selv skjønner ikke hvordan det er og tar ikke hensyn. Det kan være irriterende til tider!

    3. Er jeg frekk?
      Jeg ville nemlig ikke nølt med å spørre pent om jeg ikke kunne få stå inntil veggen.(vognen på langs altså.)
      Trenger de forklaring er det vel bare å si nettopp det at det gjør det enklere for folk å komme forbi osv.

    4. Slik opplever jeg til stadighet også. Jeg gikk på trikken her en dag, så setter en sprek middelaldrende dame seg der vogner skal stå, på sånt klappsete.. Hun ser at jeg ikke får plass, men flytte seg? Neida.. Jeg spør om jeg kan få plass.. “Nei, her skal jeg sitte. Jeg kom først.” Merkelig hvor frekke noen kan være. :o/

    5. Cecilie: Er ikke det skilt der at det er for både funksjonshemmede og barnevogner?
      Bare fordi hun ser sprek ut kan hun faktisk ha slikt handicap kort at hun har faktisk lov å sitte der

    6. Åh, kjenner det koker innvendig. Prøv å ta bybanen her. Null respekt for vognene som er reservert, for oss med barnevogn! Sist vi tok den, så ble vi skvist nedover “der vanlige folk skal stå, og ikke oss med barnevogn”.. Resultat? Vi kom oss ikke av banen, før vi var 3 stopp forbi, der vi bodde. Og måtte gå hjem med vogn, på kjempeslapseføre. ALDRI igjen. Heretter blir det bil;) Skulle ønske dere bodde i Bergen, bare så du vet det:)

    7. Cecilie: Nei, nå gir jeg meg ende over. Da hadde jeg satt vognen med styret “oppå” henne (altså sånn at den står med styret i ansiktet hennes) og sagt at “det er jo bilde av en barnevogn her, og ellers kommer ikke folk forbi”. Nei, jeg hadde sikkert ikke turt det, men jeg hadde tenkt det.

    8. Cecilie: Huff, folk skjønner ikke at det er reservert for alles beste. Jeg har aldri tatt bybanen, var der sist når de bygde den. Ja, det er nesten så jeg “hemmelig” bare søker på jobber etter Bergen etter utdannelsen sånn at vi “må” flytte dit. Hehehe. Si ifra om det er noen fine markedsføringsjobber i Bergen (men ikke si noe til Roar, hehe).

    9. sånn e folk her i trondheim også…og når man kjæm på me vogna og hvis d da sitt eller står nånn der vognanan ska stå.så bli dem bare nånn spørsma¨lstegn og skjønne liksom ikke at dem må flytt sæ.men æ si ifra,s dem får fint flytt sæ ja;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg