Oliver og Julie på Sandvika storsenter

Sandvika storsenter er så stort at når folk spør etter veien til toalettet sier folk “ja, det er én kilometer i den retningen. God tur”.

Neida. Men det er stort. Så stort at en tur dit som regel blir en dagstur. Derfor dro vi til Sandvika i går og gikk en dagstur på storsenteret. Deilig å ha masse plass å gå tur på uten å tenke på snø.

Her står vi og venter på toget:

På Sandvika fant vi noen kule bamser som også kan brukes til pynt:


Den til høyre ble med oss hjem

Jeg fant et klesstativ som jeg øøønsker meg:

 

Men for 1300 kroner var det litt i overkant dyrt. Selv for en dagstur.

Så ble vi sultne og mens mamma spiste Tikka Masala fikk Oliver smoothie:

Vi har også konkludert med at det hjelper ikke hvor selvstendig du er, for du kommer deg ikke på togene uten hjelp uansett hvor mye du vil:

Heldigvis var det to hyggelige konduktører på toget tilbake som hjalp oss å løfte vognen ned trappene. Sist gang var det en konduktør som bare stod der og så forvirret ut og bare “øøh, skal jeg hende handicap-rampen?” til en annen dame med barnevogn hjalp oss opp og jeg hjalp henne opp. Men jeg kan ikke love at han lærte hvordan det gjøres til neste gang for han så ganske forvirret ut.

Men vi kom oss i alle fall hjem igjen.

4 kommentarer
    1. Kathrine: Hehe, ja. Det er ofte jeg går inn i en butikk og når jeg kommer ut igjen så bare “hvilken vei kom jeg fra i stad?” og så begynner jeg å gå én vei til jeg finner ut at det var feil og må snu. Hehehe. Jeg synes det er teit at de har byttet ut de små kartene man kan ha med seg med de elektroniske. Jeg har jo retningssans som en sokk, så skjønner ingen ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg