Koke ris uten å brenne det i bunnen? Jo, det går an

Nå beklager jeg om dere kommer inn og leter etter et smart kjerringråd for å ikke brenne fast risen i bunnen av kasserollen, for dette er en hyllest til teflon-kasserollen min fra Ikea:


(Ja, det er feil lokk, men det lokket som hørte til ble borte i flyttingen)

Jeg fikk denne av stefaren min (og mamma, men hun var ikke med på Ikea) når jeg flyttet hjemmefra, og jeg vet ikke om det er av erfaring med min matlaging at han valgte denne med teflon istedenfor en billigere versjon, men den er en drøm å lage mat med. Perfekt for grøt, gryteretter, ris og andre ting som vanligvis kan brenne seg i bunnen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg