Hvorfor har ingen fortalt meg at Imsdal har kommet med non-drip tut?

For ca et år siden kjøpte jeg meg en barneflaske med Imsdal. Dette var en helt vanlig imstalflaske med litt mindre tut og mindre størrelse og uten muligheten for å “stenge” tuten som voksenflaskene med hvit tupp. I går tenkte jeg at jeg kunne la Oliver prøve å drikke av en sånn barneflaske selv om det kanskje ville bli litt søl og gris.

Da jeg åpner flasken for å gi den til Oliver ser jeg imidlertid at de har satt inn en non-drip “ventil” inni flasken. Slik at om små barn holder den opp ned, kommer det ikke vann ut. Det er jo genialt! Samme prinsipp som de oppnedflaskene med såpe.

Jeg prøvde å få bilde av “ventilen” i gummi med et kryss i ved å presse ut luft og la det sige inn gjennom ventilen igjen for å åpne den litt, men vet ikke hvor godt det kommer fram.

Jeg elsker slike “inkrementelle innovasjoner” som vi sier på skolen.

 

Dagens lekson i Krativitet og innovasjon: Inkrementell innovasjon = bruker ting som finnes fra før og setter de sammen til noe smart, uten at det er “revolusjonerende”. Lyspæren er satt sammen av ting som allerede fantes, men det er så stor oppfinnelse at det blir en “Innovativ kreativitet”.

 

Visste du om denne flasken? Hvis ja, hvor lenge har du holdt det hemmelig for meg? Hehe.

Edit: Imsdal begynte med denne tuppen i 2008/2009. Det er bare jeg som henger langt etter. Jeg synes fortsatt det er genialt for oss småbarnsforeldre, though. 🙂  
Kilde: http://www.seaquistclosures.eu/Press_Room.Press_Room.2008.Ringnes.aspx

4 kommentarer
    1. Hehe, ja tror, som hun over her, at den har vært noen år allerede:) utrolig fin patent for oss med små barn.. eller bare for de som søler;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg