Våre rutiner, Oliver 9 måneder

Ingvild spurte jo under spørsmålsrunden om jeg kunne lage et innlegg om rutinene våre. Først ble jeg litt redd: “Rutiner? Har vi det da?”. Jeg har ikke tenkt noe på det, men selv om jeg ikke er et spesielt rutinemenneske, så har vi faste rutiner (det var jo enda godt, man hører jo så mye bra om rutiner).

Slik ser en typisk dag hos Oliver, Roar og Julie ut når vi ikke er på forelesning (jeg skriver ikke opp trilleturer, kos og lek, siden det er så mye av det):

0930 (That’s right): Oliver våkner og får ny bleie og morsmelk. Mamma får seg en dusj mens Oliver leker i lekegrinden sin.

1100: Lunsj bestående av fruktpuré og biter av mammas brødskive

1200-1300: Oliver sover formiddagslur og mamma Julie studerer

1530: Oliver sover en times tid til pappa kommer hjem fra jobb

1630: Pappa kommer hjem og Oliver har pappatid til mamma har middagen klar

1700-1730: Hele familien spiser middag

(Før hadde Oliver en lur etter middag, men det gjorde det umulig å få han til å sove til en rimelig tid, så nå sover han ikke før leggetid)

2000: Oliver får kveldsmat

2100: Oliver ammes i søvn (jada, jada. Jeg fikk høre av svigerfarmor (Roars farmor) at det var min feil at han var vanskelig om kvelden, og det er sikkert grusomt at jeg ikke legger han før ni, men det funker for oss, og han får jo nok søvn siden han sover lenge om morgenen – noe han gjør uansett, fordi han får morsmelk når han våkner så han sovner bare igjen. Jeg kunne sikkert skrevet et helt eget innlegg om natten vår).

 


Noen ganger er Oliver med og jobber på bacheloroppgaven. Vi skriver jo tross alt om barnemat.

For å være helt ærlig så vet jeg ikke om dette er “riktige” rutiner eller ikke. Det funker for oss i hvert fall.

14 kommentarer
    1. Syns det hørtes heilt supert ut eg, hvertfall med den syvsoveren som sover til halv 10!! 🙂 William sin rutine var også sånn noen mnd, nå sover han fra 19.00-07.30-08.30. Eg setter såå stor pris på aleinetiden på kvelden, det er deilig 🙂 (det må eeg jo ha, skal eg klare å være fulltidsstudent og aleinemamma:))

    2. Lignet veldig på våre rutiner! Dagen starter 09 og avsluttes 21 for Nikolas sin del. To lurer mellom 1130-13 og 1545 – 1645. 🙂 Funker fint for oss iallefall selv om noen mener han legger seg litt sent, men han står jo ikke opp før 09-0915.. så han får over 12 timer sammenhengende søvn.. 🙂

    3. det spiller da INGEN rolle hva andre mener er riktig eller feil..(MEN “de eldre” damene i familiene rundt forbi mååå liksom få sagt sitt 😉 ) .. så får man heller tilpasse rutinene hvis det skulle trengs i fremtiden 🙂

    4. Hei! Ser du har hatt mange barnevogner til Oliver… kan du skrive et innlegg om det? Med bilde av alle vognene, og din mening om dem? Positivt og negativt? 🙂 🙂 🙂

    5. Det høres ut som greie rutiner det! Er som de ovenfor skriver, man gjør jo det som passer sin familie. Derfor jeg var så nysgjerrig, for det er jo forskjellig i de fleste familier. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg