En STOR utfordring med å være student og mamma

Jeg bruker jo å si at det går så fint å studere med Oliver og han er med i forelesning og er blid og fornøyd. Forrige uke fikk vi kommentaren at “Oliver er jo mer i forelesning enn ***** (en gutt i klassen)!”.

Men neste uke kommer en av de største utfordringene med å være studentmamma:

Eksamen

– for Roar er jo på jobb, og jeg stryker jo om jeg ikke møter opp på eksamen (uten baby).

 

På tidligere eksamener har Roar vært nødt til å enten ta ut ferie, eller ha med Oliver på kontoret. De siste dagene har jeg sittet på vent for å vite om jeg “kan” ta eksamen eller ikke, for det var ikke sikkert at Roar fikk fri når jeg skulle ha eksamen og han kan ikke ha med Oliver på jobb. Det er jo bare kjempesnilt av Roars sjef og felles ansatte at de hjelper oss å få til at Roar kan være hjemme når jeg har eksamen. Det ordnet seg heldigvis og jeg skal ta min siste individuelle eksamen neste uke (jippi, så deilig det var å skrive).

Så om noen vurderer å begynne og studere mens dere er hjemmeværende – ha en plan for eksamen.

12 kommentarer
    1. carinawaagehelstad: Jeg studerer markedsføring og ledelse.:) og så tar jeg det privat, så videregående karakterene mine hadde ikke noe å si (selv om jeg egentlig hadde ganske gode karakterer). Hva vil du studere? Jeg synes det er så artig å høre hva folk velger.

    2. Så bra. Godt å ha sånne “mål” å se fram til! Og jeg synes det er motiverende å se at andre i samme situasjon har klart det.
      Jeg fikk nettopp svar på min første (hjemme)eksamen etter å ha fått barn og fikk bedre karakter enn forventet. Kjempe motivasjon for å fortsette 🙂

    3. Har veldig lyst til å bli sosionom ,hjelpe andre som ikke har det så bra i feks barnevernet,psykiatrien,rus,overgrep osv.
      Det er 3 år på høyskolen. Hadde ikke bra karakterer så må forbedre de,var så dum å ga F i skolen den gang å det angrer jeg på som en hund i dag =(

    4. Julie: Ja, det er kjempedeilig 🙂 jeg synes vi er tøffe. Det er mange som kalte meg naiv når jeg sa at jeg ville fortsette å studere, men det har jo gått over all forventning.

      Gratulerer med god karakter 🙂 det er så flott med folk som beviser at man kan hvis man vil 😀

    5. Skal begynne å studere igjen om 2 uker (fullføre siste to fagene i økonomi og ledelse på 2.året). Pappaen var så heldig at han FIKK 5 uker lønnet permisjon med jobben selv om han ikke har rett på det. Så han skal vær hjemme med han 5 uker ca. Så er det påske og 3 uker fri da skal vi til Sunnmøre før siste 3 ukene skal stesvigermor og stesøsteren til samboeren min passe han. Siden hun er gravid selv blir det sikkert kjekt for henne å få litt erfaring! 😀 Gleder meg faktisk til å begynne å studere!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg