Snøkaos = den ultimate barnevogntesten

I går var det jo snøkaos i Oslo. T-banen stod stille og laget forsinkelser til langt på kveld. Bussene satt fast på holdeplassene og det var et herk å gå seg en kort tur til butikken. Det er så rart at det kommer like brått på Oslo hver gang det snør ordentlig.

Jeg har funnet ut at snøkaos er den ultimate barnevogntesten. For i går lærte vi at det snør også i Oslo selv om vi liker å tro at vi bor i en snøfri storby. Det sies på så mange barnevogn-forum at vogner med små hjul passer fint om du bor midt i byen, men jeg må innrømme at jeg var ikke misunnelige på de som hadde vogner med små hjul i går.


Dette er lav snø i går. Kunne ikke ta bilde i høy snø, for da brukte jeg alle kreftene mine på å dytte vognen.

En dame på bussen hadde en av disse trendvognene og de to små hjulene var innpakket i snø, sånn at hun måtte dra den etter seg på de store hjulene. Det så ut som det funket fint på flat mark, men sånn som jeg sleit i oppoverbakker ville jeg ikke byttet.

Det er sykt hvor mange kommentarer jeg har fått både i går og i dag fra folk som sier “Oi, det så tungt ut med barnevogn i denne snøen!”. (Og de har helt rett. Hehe. Men Gud jeg er glad for at vognen har store hjul!) 

Når jeg stod og ventet nesten en time på bussen i snøen var det godt jeg hadde det nye regntrekket, som forøvrig også fikk testet seg. Jeg har hørt at noen slike gjennomsiktige trekk kan sprekke i snø, men vårt holdt godt. (Jeg fant ikke noe regntrekk til Baby Trend joggevogn her i Norge, så bestilte dette trekket og håpet bare at det passet – noe det heldigvis gjorde).


Jeg fikk til og med plass til vognposen inni!

I dag er det litt bedre, men fy som det blåser. All snøen som la seg i går blåser jo opp igjen i dag. Så jeg tror vi blir inne om det ikke roer seg. Nå har vi kjøpt inn mat som holder til i morgen kveld, så vi kan bare sette oss under pleddet og bli der, hehe.

Noen andre som har testet vognen sin i “snøkaos” denne vinteren?

12 kommentarer

Siste innlegg