Hjemmelaget spaghettisaus som babyen også kan spise

Jeg er som kjent skeptisk til å gi ferdige sauser og liknende til Oliver, så nå har jeg begynt å lage spaghettisausen fra bunnen av, slik at jeg kan gi den til arvingen med god samvittighet.

Oliver hjelper så klart til på kjøkkenet.

Slik ble resultatet:

Oppskrift hjemmelaget spaghettisaus (Spaghetti bolognese, men du kan sløyfe kjøttet)

1 boks hermetiske tomater
1/2 rødløk
1 gulrot
1 fedd hvitløk
1/2 paprika
2 ss tomatpuré
Spaghettikrydder og chillipulver

Finhakk løken og stek den litt i en panne før du heller den oppi en gryte sammen med tomatene (hakkede og puréen). Rasp gulroten, paprikaen og hvitløksfeddet og ha det hele i gryten. Kok opp og la blandingen koke i en halvtimes tid. Rør av og til. Smak til med spaghettikrydder og en klype chillipowder.

Stek opp kjøttdeig (vi bruker kyllingkjøttdeig) og ha tomatsausen over. La det få et oppkok. Serveres med valgfri spaghetti/pasta.

 

Både Oliver og Roar liker denne sausen, og Oliver har ikke reagert på at det er litt chilli i sausen.

Lager du spaghettisausen selv?

6 kommentarer
    1. Jeg har prøvd, men syns den ble så tynn og vassen.. Din ser jo dødsgod ut. Hvilken type hakkede tomater bruker du?

    2. Ingvild: Jeg var redd for det jeg og, men så lot jeg det koke en halvtime/tre kvarter og så gikk det greit. Jeg brukte eldorado sine og litt tomatpuré. Man skal egentlig ha alt i en kjele og så bruke stavmikser på det til slutt, men jeg raspet istedenfor alle ingrediensene først, for jeg har ikke stavmikser. Og så moste jeg tomatbitene med stekespaden litt når det kokte. Må si jeg ble positivt overrasket.

    3. Du har så fine heldressen til Oliver 🙂 Har han noe på under dressen ? William er en skikkelig varm unge, så jeg har ikke brukt sånne dresser på han. Visste helt ærli ikke om det er vanlig å ha noe under eller ikke :p

    4. Helle: Takk 🙂 Når vi skal ut har han et lag ull under i tillegg til dress og yttertøy. Men skal han bare være inne har vi bare bleie og eventuelt body under. I hvert fall på de som ikke klør.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg