Hjemmelagde double chockolate chip cookies på en mandag

Oh, yes. Jeg ble så fysen på noe søtt at jeg samlet sammen det jeg hadde i skapet og laget meg cookies. På en mandag. Jeg er gæærn.

Oppskrift på sjokoladekjeks med sjokoladebiter
(Rundt 18 store kjeks)

125 gr mykt smør
2 dl sukker (det skal vel være brunt sukker i cookies, men jeg hadde bare hvitt sukker. Funker det og)
1 egg
150 gr mel
1,5 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 toppet skje bakekakao
40 gram hakket kokesjokolade (det var alt jeg hadde igjen. Skulle gjerne hatt dobbelt så mye)

Visp smør og sukker hvitt før du tilsetter egget. Bland alt det tørre og ha det gradvis inn i resten av deigen. Ha til slutt i sjokoladebitene (jeg hadde sjokoladen litt i kjøleskapet før jeg blandet den inn slik at den ikke smelter inn i deigen). Fordel deigen med spiseskje på bakeplate med litt ekstra plass rundt siden de flyter litt utover ved steking (jeg tok 9 på hver plate). Stekes i ca 12 min på 180 grader.

 

Ble du fysen på noe søtt nå? 😉

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg