Ny prinsessepuff i epla-butikken min + oppskrift strikket puff


http://epla.no/shops/panytt/ 

Søt? 😀

 

Hvis du vil lage puffen selv er dette oppskriften:

Jeg har brukt et såkalt traphilo-garn fra Portugal som er garn av tøystrimler. Noen som importerer dette er denne damen. Pinnene jeg bruker er rundpinner i str 8.

Man trenger bare å kunne rettstrikk for å klare denne puffen. Jeg har brukt 43 masker på puffen over og strikket til den er dobbelt så lang som den er bred. Så strikker jeg endene sammen.

Deretter har jeg snurpet den sammen med bomullshyssing, fylt den med en stor dyne og en pute, og snurpet igjen enden. Det er viktig å ikke snurpe for tett siden dette garnet ikke snurper seg sammen som vanlig ull. Jeg trer tråden gjennom ca hver 4-5 rad.

Lykke til!

 

Garnet jeg bruker koster ca 200 kroner (mye billigere enn Pickles sitt alternativ), og jeg har fylt den med en “startpakke” med dyne/pute fra Kid for 350 kr. Selv om jeg har blitt ganske rask til å strikke bruker jeg ca 2-3 dager på å strikke den siden jeg har Oliver. Jeg tenkte at 700 og 800 var litt dyrt for puffene, men jeg har vel en timelønn på 20 kroner, hehe.

10 kommentarer

Siste innlegg