Grunnen til at hjemmet mitt er rotete

Jeg kommer fra et plettfritt hjem. Virkelig. I de fleste hjem vil det alltid være litt støv, eller hunde/kattehår eller kanskje litt smuler på benken, men ikke hos oss. Min stefar har støv på hjernen, noe min søster har “arvet”, og jeg får høre det når familien er på besøk. Jeg hadde for eksempel ikke ryddet inn i oppvaskmaskinen før søsteren min kom innom, og da sa hun spøkefullt “åh, så det er et kjøkken under der”. Det ergrer meg hele tiden at jeg ikke klarer å være like flink, og skulle ønske jeg hadde samme standard her i leiligheten. Jeg har imidlertid gjort et lite ressonement og har kommet fram til en grunn/unnskyldning.

Hver uke er jeg 100% student, 100% hjemme-mamma og jobber 20%. Det er 120% mer enn om jeg kun skulle vært en fulltidsstudent/hjemmeværende og 100% mer enn en gjennsomsnittlig student. (Jeg tok ikke mammapermisjon fra studiene).

Fortsatt klarer jeg å levere gode oppgaver, passe på og leke med Oliver og rydde/vaske i huset. Problemet er at jeg ikke rekker å rydde nok. Jeg har jo valgt en økonomisk/administrativ utdannelse, og har derfor valgt å vise det i en graf:

Som dere ser er det en differanse mellom totalt rot og hvor mye vi gjennomsnitlig rydder hver dag. Derfor blir det gradvis mer og mer rot til vi tar et skippertak eller jeg tar en skolefri dag. (Om noen føler at jeg var streng med Roar kan jeg få han til å bekrefte/avkrefte grafen når han kommer hjem. Jeg tror ikke han vil nekte på disse estimatene).

Det er vanskelig, for om jeg skal holde hjemmet plettfritt har jeg ikke tid til noe annet. Når økonomien blir bedre tror jeg at jeg skal ansette en vaskehjelp, slik at jeg eliminerer vaske-tiden og heller kan bruke den til rydding. Jeg skal også sende Roar på dressurkurs. Neida. Joda. Neida… For noe sånt finnes ikke. Ellers skulle jeg gjort det. Neida. (Joda)

10 kommentarer
    1. Kommer ann på hva en legger i ryddig osv da..
      Her er det vel sånn ca standar som de fleste hjem..
      Men ja det kan se ut som et bomba-horehus her 😛

    2. Har også lyst på vaskehjelp.. Tror nok ungen din setter mere pris på tiden du bruker på å leke med han enn når du rydder ^_^ Det er jo deilig å vite, selvom man blir fort irritert og gretten når det er rotete rundt seg :p

    3. Hihi…likte dette innlegget veldig! 😉 Er selv fulltidsstudent men har en mann som bare jobber 24% natt og derfor er hjemme med minsten om dagen, men ja, den totalt rot grafen stemmer for hos oss og… Og kjenner meg igjen i tankegangen din 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg