Hvor stor må barnehagesekken være?

Nå har jeg lest litt rundt på diskusjonsforumer og jeg finner ikke helt ut av det. Hvor stor skal en barnehagesekk være? Jeg leser noen steder at de sier 15 liter, men det må da være alt for mye for en på ett år og noen måneder som så vidt kan gå? Jeg forstår det sånn at det er for litt større barn?

Og så leser jeg andre steder at de kun skal ha med frokost og drikke og bare trenger en liten sekk. Holder da den lille han har som har plass til en liten matpakke og 0,33 vannflaske?

Noen sier at man må spørre barnehagen, men vi vet jo ikke hvilken han får plass i? Må jeg vente til juli/august med å planlegge barnehageinnkjøp da?



17 kommentarer
    1. Når barna er så små er det ikke vanlig at de har med egen sekk ut på tur i barnehagen. De voksne har gjerne med en sekk, hvor deres mat og drikke ligger når de skal på tur. Ellers er det jo greit å ha plass til mat, drikke og dagens kunstverk;) Annet utstyr, som ekstra klær o.l har barna liggende i barnehagen og det blir jo du som passer på bringe det frem og tilbake.
      Tror ikke du bør stresse med å finne en ny sekk med det første..Etter hva jeg har erfart hvert fall;)

    2. Kommer jo helt an på hva du skal ha med i bhg for hver dag, skift osv..
      Jeg tror nok jg skal henge en litt større sekk i bhg med div skift osv som bare er i bhg… så en litt mindre sekk med mat og drikke i for hver dag:)

    3. Fint spørsmål! Jobber i sportsforretning, og jeg vVET at de ikke skal ha større enn 12L. De er nok litt store til de minste, men da kan man vokse litt i den. De fra Bergans er veldig fine og koster 299,- Finnes i rødt,blått, burgunder med sommerfugler, og blå med øyenstikker.
      Håper det hjalp!

    4. Jeg jobber med småbarn i barnehagen. Og når vi er på tur, så tar vi ikke med sekken. De er for små til å sitte og spise ute. Vi tar oss bare en liten trilletur. Så sekken skal bare være for å ha matboks og kanskje litt skiftetøy oppi =)

    5. Vi kjøpte sekk før Daniel begynte i barnehagen, siden jeg trodde de måtte ha det. Den har vi brukt to ganger.. Matpakke vil han gjerne bære selv til og fra barnehagen, og ellers slenger jeg bare det vi skal ha med av ekstra klær oppi vogna. Så jeg ville ikke stresset med å kjøpe større sekk!

    6. Småe barn trenger ikke sekk, spør du meg. Og om du vil ha en sekk, så trenger den ikke være stor. Er jo bare for å ha maten og kanskje en drikkeflaske oppi. Klær fraktes som regel i vogn o.l! Lykke til 🙂

    7. æ har jobba i bhg i mange år og det e bare dem på storbarn som ar me sæ egne sekka på tur.dem minste har som regel bare en sekk,pose elle nett som dem har skifte tøy i hengende i bhg.det går no an og ha en liten sekk me plass te matboks og drikke flaske da…nå anna e ikke nødvendig:)

    8. Det holder med plass til matboks og flaske. Bleier, skift, ute-klær osv har man jo liggende i barnehagen. De har jo sine hyller, sine kurver til skift, sine kurver til bleier, egne knagger til både jakker og sko, og egne knagger til dress og utetøy.
      Slik er det i allefall i bhg min datter går i. Alt man trenger å ha med er jo mat siden alt annet skal ligge i bhg 🙂

    9. De fleste har litt større sekk enn den oliver har på bildet der. Sånn “skolesekk” bare i ministr. Er ikke sikker på hvor mye den rommer men.. De fleste har jo med matpakka, flaske, og ekstra skift, + gjerne en bamse eller sutteklut. Men suttekluten ligger alltid igjen i bhg, sammen med smokken.. =P

    10. Jeg har en sekk som det er plass til litt skiftetøy, krem og annet småting. (matbox, om de skulle hatt med det..) Tror ikke du trenger noe større, de skal ikke ha med seg sekk på tur!

    11. Emma har bare en knøttliten sekk… Den pleier jo bare å henge på knaggen i barnehagen uansett. Det er egentlig jeg som bærer den fra og til med matpakka oppi. De fleste klærne ligger i barnehagen, men hender jeg har med småskift oppi der, solkrem, solbriller o.l. Tror ikke det er vanlig at de bærer sekken selv når de er så små uansett. Så barnehagesekk er nok ikke den største bekymringen;)

    12. Du kan jo ha ekstra med klær, bleier osv i barnehagen også kan han få bruke den lille sekken han har til å ha matboks og drikkeflaska si i. Selv om dem er små så synes dem jo at det er litt stas å gå med egen sekk 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg