Leser dere bloggen til alle som kommenterer?

Dette spørsmålet går til de av dere som har blogg: Om de som kommenterer på bloggen din har blogg, leser du den da når du får kommentar?

Da jeg begynte å blogge var jeg manisk på å lese bloggene til de som kommenterte. Jeg lagret bloggen til alle som kommenterte og leste den i minimum en uke, selv om det kanskje ikke var en blogg med ting jeg interesserte meg for. Nå leser jeg bloggen til alle som kommenterer minimum et par ganger per blogg. En gang når jeg får kommentaren og deretter en gang til en dag eller to etterpå. Jeg kan prøve å juge meg unna det, men de fleste havner fortsatt i favoritter-listen min.

I tillegg til en eviglang favoritter-liste leser jeg blogger som legger meg til å venner-listen på blogg.no. Og jeg klarer så klart ikke å si nei til en venneforespørsel (men jeg klarer å slette folk fra listen om jeg finner ut at de skal spamme “Hjem”-siden min med et titalls usaklige innlegg daglig). De eneste gangene jeg legger til venner selv er når jeg virkelig vil følge med på en blogg, så jeg er så naiv at jeg tror det samme om alle som legger til meg.

Jeg lurer også på når det stopper. Jeg antar at Ulrikke Lund som har 100 kommentarer på hvert innlegg ikke går inn på alle de bloggene som kommenterer.

 

42 kommentarer
    1. Jeg kan vel ikke si at jeg leser alle bloggene til de som legger igjen en kommentar, men jeg tar som regel en kikk 🙂 Plutselig er det noe interessant 🙂

    2. Nei, jeg leser ikke bloggene til alle som kommenterer. Om jeg får en saklig kommentar fra noen, liker jeg og gi en kommentar tilbake. Jeg leser selvfølgelig alltid litt på bloggene jeg skal kommentere, og liker jeg det første jeg leser så leser jeg ofte mer. Men jeg sjekker aldri bloggene til dem som reklamerer for sin egen blogg 🙂

    3. Jeg blir nok ikke fast leser nei… Men jeg liker å besøke bloggen tilbake, og legge igjen en kommentar og litt sånt 😀 Er det en kommentar som skiller seg litt ut også, så får den kanskje et innlegg og litt linking også^^

    4. jeg svare alltid, og prøver og lese de fleste blogger, føler det er litt ufint og ikke svare folk, når de har tatt seg bryet med og gå inn og lese det jeg har skrevet og har en menning om det.
      så jeg prøver og lese de aller fleste.

    5. Jeg leser noen 🙂 Men leser IKKE de som har kommentert ” Les min blogg, kommenterer du tilbake ” Men ellers leser jeg til de som har kommentert min blogg :))

    6. jeg gjør også da, jeg leser selvføelgelig de som er mine favoritter! men er alltid innom å titter på de jeg liker eksremt godt!
      Vil du bli vurdert?Da kan du melde deg på bloggenmin, jeg trekker ut en heldig vinner! Den heldige vinnere kan bli deg! 😀 Meld deg på da vell? 🙂 LYKKE TIL

    7. jeg går alltid innom de jeg får kommentarer av, men er som regel kun for å lese det siste innlegget de har postet og kommentere tilbake ;p hehe.

    8. Vi leser gjennom alle blogger, men alle som kommenterer på bloggen vår er 13 år gamle jenter som skriver om dumme gutter i klassen og sånt. Ganske dumt at de leser bloggen vår egentlig, fordi vi har en språkbruk som ikke ligner noen ting noen ganger. Jeg likte bloggen din!

    9. beautifulaas: Helt enig. Om det er noe å svare på da. Hvis det er samme svaret på alle kommentarene går jeg bare inn på de forskjellige bloggene som “gjengjeld” for kommentaren. Eller om det er veeeldig mange kommentarer på et innlegg så klarer jeg ikke å svare alle.

    10. Jeg leser bare de bloggene som skriver noe interessant på bloggen min, og når jeg tar en titt på bloggen til den personen så ser jeg om jeg liker den eller ikke, hvis jeg liker den legger jeg dem til som venn. Men jeg går da aldri på de bloggene som reklamerer, det gidder jeg ikke.. 😉

    11. Thea Kristine Finstad: Det er det samme som meg. Om det blir veldig mange kommentarer en periode er det litt vanskelig å svare alle, men kan svare i et innlegg til alle som kom med råd og tips om jeg for eksempel har spurt om noe spesielt og jeg har fått hjelp av leserne.

    12. har relativt ny blogg og ikke så mange lesere ennå, men de som finner nåla i høystakken og kommenterer pleier jeg vanligvis å titte innom bloggen til for å se om den er interessant og evt kommentere tilbake, med unntak av spamming/reklame for egen blogg eller de som bare sier” fin blogg, kommentere tilbake?” det er ikke så hyggelig.

    13. jeg prøver å stikke innom å lese alle bloggene til de som kommenterer. men ikke hvis det er spam som “kom innom bloggen min også” osv, da gidder jeg ikke! Jeg stikker innom, hvis jeg ser at personen har lest innlegget.

    14. Kommer an på kommentaren. Stort sett ikke om det står “fin blogg. pliiiiis kommenter min?” eller når personene kaller seg “we love justin bieber”, “14 and proud”, “horses is the bestest” etc 🙂 hehe. Er kommentaren derimot MORSOM, så ja definitivt!:)

    15. Jeg titter alltid innom bloggen til de som komenterer hos meg, men det er ikke alltid at jeg leser hele bloggen dems, eller komenterer, har jeg noe å komentere så gjør jeg det, har jeg ikke noe bedre å si en fin header så gidder jeg ikke, synes det virker for reklamete.
      Jeg har da selvfølgelig unntak, dersom noen ber meg om å kommenter tilbake, eller gå inn på bloggen nekter jeg å gå innom bloggen, er veldig imot reklame for egen blogg.
      Dersom noen har komentert og bloggen virker bra, så legger jeg de til som venn:)

    16. Iselin: Det er sant. Og jeg er også litt sånn at jeg orker ikke å lese en blogg som har ett innlegg i uken, for jeg leser jo bloggene daglig eller annenhver dag, så liker liksom at det er regelmessige oppdateringer der.

    17. jeg titter vel innom om det er noen nye som skulle kommentere hos meg, men blir sjelden fast leser.. Men jeg sjekker stortsett alltid de jeg har på vennelisten min.

    18. Jeg leser kun de som jeg ser faktisk har lest innlegget mitt, og ikke av typen “å,så kult! fin blogg, kommentere tilbake??” 😉

    19. sv: De kan sitte i sånt sete fra ca. 9.måneders alder.:-)
      Neeei, jeg leser ikke bloggene til alle som kommenterer. Kikker som regel innom alle for å se hva det er, men det må være blogger som jeg relaterer meg til for at jeg skal lese de. Uansett, så har jeg ikke tid til å lese så mange blogger fast, men har ganske mange jeg kikker innom nå og da.

    20. Jeg titter som oftest innom hos de som kommenterer hos meg. Men som mange andre, så har jeg en aalt for lang liste over blogger som jeg følger. Så jeg prøver å ikke begynne å følge så mange fler. Heldigvis er det ikke så mange som skriver “fin blogg, kommentere tilbake?” på blogspot. Hadde noen gjort det hadde jeg ihvertfall ikke giddet å gå inn på deres blogg… Men jeg merker jo at noen skriver kommentarer bare for at man skal gå inn på deres blogg på blogspot også, bare ikke like åpenlyst 😉

    21. Jeg har ganske ny blogg, så er ingen som kommenterer:p Men kommer definitivt til å lese litt på bloggene til folk om de kommenterer. Er jo hyggelig å få kommentarer, så skulle bare mangle man kikket litt tilbake også.
      Vil bare fortelle atj eg har fulgt med på bloggen din i maaange mnd nå og liker den kjempe godt! Du har gitt meg mange gode tips som har vært nyttige når jeg har baby selv nå:)

    22. Anonym: Jeg har vært innom bloggen din 😀 men er litt dårlig på å kommentere da. (Jeg får bli flinkere).

      Så hyggelig å høre. Det er sånne kommentarer som gjør det ekstra gøy å blogge 😀

    23. Når de kommenter, så blir jeg alltid nysgjerrig på hvem det er, så da titter jeg på dem. Men jeg er ikke flink til å følge de etterpå, med mindre de er skiiikkelig flinke på blogge..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg