Hjemmelaget oppbevaring av fleecepledd

Jeg tror jeg leste dette tipset på Foreldremanualen.no en gang i tiden og kjøpte den gang utstyr til å lage det, men glemte det. I dag har vi hatt vaske- og ryddedag så før vi begynte laget jeg den, slik at vi fikk samlet alle putene og pleddene som ligger og flyter. Det opprinnelige tipset er å bruke det som leketeppe kombinert med oppbevaring til Lego, så spørs om jeg må lage et til med litt flere maljer når Oliver begynner å leke med Lego.

Man kan vel egentlig bruke hva man vil som materiale, men jeg valgte fleecepledd for da slipper jeg å sy, hehe.

Først brettet jeg pleddet slik at det er enklere å klippe en sirkel:

Jeg tok det for hånd og det ble overraskende rundt. Deretter klipper man et bittelite hull hvis man bruker fleece, for hvis ikke risikerer man at maljene faller ut.

Altså, et så lite hull:

Til så stor malje:

Så når man har banket på den andre delen av maljen og laget maljer rundt hele trer man i et tau (jeg har brukt et fendertau fra Sparkjøp) og snurper sammen. Jeg har ikke hatt tålmodighet til å sette maljene så nærme hverandre, så jeg brukte bare restene av fleecepleddet til å ha inni sånn at putene ikke synes.

Kan brukes som en stor sittepute.

Hadde det vært oppbevaring for leker kunne vi da lagt ut teppet og latt Oliver leke på teppet og etterpå når vi skulle ryddet var det bare å snurpe sammen. Smart ikke sant?



2 kommentarer
    1. Vi hadde noe tilsvarende da jeg var liten, men i olastoff. Dette ble brukt som kombinert leketeppe og oppbevaring av all lego. Veldig enkelt å kunne dra det hele sammen om kvelden, så var alle smådeler ryddet vekk!

    2. Elin K: Så smart. Jeg blir nok nødt til å lage ett til leker også. Men jeg så folk som reagerte på at det var tau på, med tanke på kvelningsfare. Var tauet til deres teppe sydd inn i teppet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg