Taco til ettåringen

Oliver spiser for det meste det samme som meg og Roar, så lenge det ikke er for mye salt i. På den måten er det enklere å huske grønsaker og å spise sunt, for vi kan jo ikke servere søppelmat til arvingen vår. Vanligvis har ikke Oliver fått taco på grunn av både skjellene og at jeg ser for meg at det er en del salt i krydderblandingen. Denne gangen derimot fikk Oliver en egen posjon med taco.

Olivertaco:
– knuste tacoskjell
– litt tacokjøttdeig
– mais
– ost
– rømme

Det falt virkelig i smak og selv om tacoskjell er litt harde var det ikke noe problem (nå ble de vel litt bløte av rømmen, men).

Jeg vet ikke når det er vanlig å smake taco for første gang jeg? Eller hvor nøye man må være på å tilpasse maten når barnet er 15 måneder. 

8 kommentarer
    1. Det finnes ‘mild taco’ på middagsglass, men hvor mye krydder det er i den vet jeg ikke.. Og det er fra 15 mnd.. Jeg har veldig tro på: ‘alt med måte’ jeg..

    2. Lar også min få spise mer og mer av vår mat.Han liker det meste, kanskje han også skal få prøve seg på taco en dag 🙂 Flink Oliver er da som bruker gaffel 🙂

    3. Anbefaler deg å google tacokrydder, det finnes mange varianter som du lett blander selv. Da kan du regulere saltmengden, og variere smaken som du selv vil.. Evt. kan du brune kjøttdeigen først, og deretter ta av litt til gutten. Det gjorde jeg da lillemor var mindre. Det går som regel fint å gi bare litt, når barna begynner å bli såpass store, men samtidig er det jo flott å slippe tilsetningstoffene og ikke minst altfor mye salt (noe det er i så og si alle sånne krydderposer).
      Ble inspirert nå, så har akkurat lagt ut min egen kryddermix i bloggen min. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg