Et litt motvillig barnehageantrekkbilde med ny hjemmestrikk

Oliver er ikke alltid i posere-humør, så da får dette bildet duge av den nye strikkegenseren hans fra oldemor på Tiller.

Jeg blir så glad av å tenke på at oldemødrene til Oliver bruker tid og energi på å lage en genser til han – det er jo ikke hverdagskost. Så hver hjemmestrikket genser/dress blir som en skatt. Han har vokst fra den første hjemmestrikkede dressen han fikk, og den har jeg tatt vare på til nestemann i familien. Kanskje det blir en kusine eller fetter til Oliver først?

Nå som det begynner å bli kjølig ute kan jeg endelig kle på han de nydelige hjemmestrikkede genserne igjen (han har nemlig en blå fra oldemor i Narvik, og to som han har arvet av mammas kusiner Nora og Anna også).  

Alle klær som betyr litt ekstra og skal spares har jeg lagt i en kurv med lokk som jeg bruker som nattbord. Sparer dere noen av klærne til de små?



5 kommentarer
    1. Så fin, sønnen min har også marius genser i blå 🙂 Å den har også oldemor strikket, det er så kjekt med sånne oldemødre 🙂
      Å ja selfølgelig sparer jeg på alle klær som betyr noe, som er fått eller laget :-]

    2. Mamii Camilla: Ja, det er så koselig at de tar seg tid til det 😀

      Vi har tatt vare på noen små sokker, hentesettet og ting som er hjemmelaget. Etterhvert blir vel de første skoene med i esken og kanskje noe yttertøy som er litt dyrt.

    3. Så fin genser , elsker hjemme strikk. men kan ikke strikke sjøl.
      Har tatt vare på alt av klærne hans!!Greit og ha om man får fler gutter i hus.
      Han hadde en blå hjemme strikket dress med lue og sko/sokker til.Det er den fineste dressen vi har hatt.
      Skal ønske meg (han) får en ullgenser til jul altså!!:)

    4. Det er veldig koselig med hjemmestrikka tøy, skjønner godt at du setter pris på det. Jeg har naturlig nok ikke spart noe enda, men jeg vet søstra mi har en del som mamma har strikka, så det kan mine barn få når de kommer til 🙂

    5. kjempe fin genser 🙂
      Vi var så heldig å få tanta til min kjøre mann å strikke mariusgensere til våre 2 gull, begge er blå 🙂
      Ønsker deg ei riktig fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg