Husmortips: Bli kvitt skrell fort og greit

I dag vil jeg bare vise dere et tips som jeg gjør når jeg skreller poteter eller grønsaker. I heimkunnskapen lærte vi ikke dette, da skrellet vi i vasken, men man sparer så mye klin med skrell som klistrer seg på benken og i vasken, og man slipper å rense sluket i kjøkkenvasken etterpå (jeg hater å rense sluket – bare spør Roar).

Jeg har et tørk under. Så skreller jeg bare slik at det bare kommer oppå papiret.

Så er det bare å krølle sammen papiret og kaste det hele.

Ingen tørking av benk eller skjærefjøl, ingen rensing av vasken, og veldig tidsbesparende.

 

Er det flere som gjør dette?



8 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg