Da ble det adventskalender like vel

Jeg lurte jo lenge på om jeg skulle ha en adventskalender til Oliver eller ikke. I fare for at han blir “vant” til å få en gave om dagen, at han ikke skjønner konseptet eller at det kan bli for mye for han med en ny pakke hver dag. Jeg har uansett ressonert meg fram til at han nok skjønner mer enn man tror. Adventskalenderen er en Duplo startboks så ved at han bare får en kloss eller to hver dag blir det ikke like overveldende. Så får jeg bare forklare han at det ikke er flere pakker før neste jul igjen hvis han etterspør sin daglige pakke etter julaften.

 

P.s.: Boksen er forresten kjøpt på salg hos Lekmer.no.

 

7 kommentarer
    1. Vi har sittet med de samme spørsmålene selv og endt med samme konklusjon. Også synes vi jo at jula handler om så mye mer enn bare pakker på julaften, og det gir jo litt spenning i adventstiden. Jenta vår har ikke fått så mye hun heller, her har jeg pakket inn feks en kjevle, smultringform, pepperkakerform, kjærlighetpinner, aktivitetskort og sånt, slikt at vi har noen aktiviteter i jula som gjøres den dagen de åpnes. Så det blir litt opplevelse og ikke bare ting hun får. Men for at vi ikke fyller dagen med for mange ting vi må gjøre får hun også noen småting som hårstrikk og reflekser.
      Ha en fin dag 🙂

    2. Det tenker jeg blir en fin kalender 🙂 Blir kalender her også selv om min er 16 måneder bare, jeg synes det er litt stas og ordne kalender med små pakker i :)Siden min har så MYE duplo fra før blir det meste av små bilder,smoodi,tegnestifter,1 mikke mus dvd og litt slik :)Får vi se hvordan kalenderen blir eller?Og hvor er den duken du har der kjøpt?Vill ha en sånn på stue bordet 🙂

    3. Silje og baby Robin: Ja, jeg skal bare pynte litt på den (det er en helt enkel hvit som jeg kjøpte på Nille i fjor) og henge opp pakkene.

      Voksduken er fra stoffogstil.no og er mye billigere enn mange andre alternativer. Og de har masse fine. Jeg kjøpte tre forskjellige farger, så nå som denne er “uttegnet” tenkte jeg å bytte.

    4. Hei,
      Fin blogg du har! Måtte le litt da jeg så at vi har hatt samme idé til julekalender til småttisene. Jeg hadde bestemt meg for å lage kalender, og i mangel på noe annet, endte også jeg opp med Duplo klosser. Kjøpte Zoo-utgaven, så det kommer også noen dager med krokodille, sjiraff, løve og andre eksotiske dyr.
      Men mangler noe å henge gavene på, så takk for tipset over her.
      Hilsen
      Beate

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg